نماد آخرین خبر

کمک اروپا به اوکراین به ۱۳۱ میلیارد دلار رسید

منبع
مهر
بروزرسانی
کمک اروپا به اوکراین به ۱۳۱ میلیارد دلار رسید

مهر/ معاون کمیسیون اروپا می‌گوید که مجموع کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین، به ۱۱۸ میلیارد یورو(۱۳۱ میلیارد دلار) رسیده است.
به گزارش  تی‌آرتی، والدیس دومبروفسکی، معاون کمیسیون اروپا از افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا و اعضای این بلوک به اوکراین از آغاز جنگ این کشور با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به ۱۳۱ میلیارد دلار خبر داد.

موضوع حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین در مجمع عمومی پارلمان اروپا که پس از انتخابات ششم لغایت نهم ژوئن برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت. دومبروفسکی در در نطق خود در این مجمع مدعی شد که اوکراین همچنان برای «دفاع از خود» به کمک نظامی نیاز دارد.

وی با تاکید بر تداوم حمایت نظامی و مالی اتحادیه اروپا از اوکراین، هشدار داد که زمستان امسال «برای آنها آسان نخواهد بود زیرا روسیه در حال حمله به منابع و زیرساخت‌های انرژی اوکراین است.»


وی همچنین اضافه کرد که مجموع کمک نظامی این بلوک و اعضای آن به اوکراین به حدود ۱۱۸ میلیارد یورو رسیده است. دومبروفسکی با اشاره به اینکه ۴۳.۵ میلیارد یورو از این کمک‌ها، در حوزه نظامی است، یادآور شد که اتحادیه اروپا در نظر دارد تا ۱۵ هزار سرباز اوکراینی دیگر را تا پایان زمستان آموزش بدهد. به گفته وی، شمار سربازان آموزش‌دیده اوکراین در خاک اروپا در مجموع به ۷۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره