نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هلاکت 17 افسر و سرباز اسرائیلی در درگیری با حزب‌الله

منبع
فارس
بروزرسانی
هلاکت 17 افسر و سرباز اسرائیلی در درگیری با حزب‌الله

فارس/اتاق عملیات حزب‌الله به نقل از منابع میدانی و امنیتی موثق خود خبر داد که در جریان درگیریهای امروز، 17 سرباز و افسر اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند.

جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌هایی از ادامه درگیری‌های خود با نظامیان رژیم صهیونیستی و حمله به مواضع این رژیم خبر داد.
اتاق عملیات حزب‌الله به نقل از منابع میدانی و امنیتی موثق خود خبر داد که در جریان درگیریهای امروز، 17 سرباز و افسر اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند. حزب الله ساعت پیش خبر داد که در راستای حمایت از مردم غزه و مردم لبنان پایگاه «سخنین» واقع در خلیج «عکا» را هدف حملات موشکی قرار داده است؛ این پایگاه محل ساخت تجهیزات نظامی به شمار می‌رود.  
مقاومت لبنان در بیانیه دیگری تاکید کرد که محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در شهرک صهیونیست نشین «کفر گلعادی» هدف حملات موشکی قرار داده است.  حزب الله همچنین گفت که شهرک اسرائیلی «المطله» را با صد راکت کاتیوشا و شش موشک فلق هدف قرار داده است.
مقاومت لبنان در حمله بعدی، شهر اشغالی «صفد» را موشک باران کرده است. کما اینکه حزب الله محل تجمع نظامیان صهیونیستی در شهرک «آویویم» را هدف قرار داد که به اصابت مستقیم آن منجر شده است. شبکه خبری الجزیره بعدازظهر امروز به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از یک «حادثه خطرناک و غیرعادی» برای نظامیان صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. این رسانه‌ها با اشاره به اینکه بالگردهای اسرائیلی به سمت مناطق درگیری در مرزهای لبنان اعزام شدند، خبر دادند: این بالگردها حامل سربازان کشته و زخمی هستند که پس از یک حادثه امنیتی بسیار دشوار در منطقه شمالی به این وضعیت دچار شده‌اند.

این رسانه‌ها خبر دادند که حادثه مذکور مرتبط با یگان گولانی است. گولانی یک تیپ ویژه پیاده است که وابسته به لشکر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی و فرماندهی شمالی ارتش این رژیم است.
گولانی تنها تیپی است که از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی تشکیل شده و همچنان به عملیات و فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. این تیپ در روند تأسیس رژیم صهیونیستی موسوم به نکبت در سال ۱۹۴۸ حضور داشته و جنایت‌های بسیار زیادی در آن مرتکب شده است. علاوه بر اینکه در تمامی جنگ‌های نظامی رژیم صهیونیستی ضد کشورهای عربی و فلسطینیان نیز حضور داشته است.
یک منبع امنیتی لبنانی نیز به الجزیره گفت که امروز سومین بسته انفجاری در میان نیروهای تیپ گولانی در شهرک «مارون الراس» واقع در جنوب لبنان منفجر شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره