نماد آخرین خبر

پارلمان فرانسه پیشنهاد استیضاح ماکرون را رد کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پارلمان فرانسه پیشنهاد استیضاح ماکرون را رد کرد

ایسنا/ پارلمان فرانسه پیشنهاد یکی از قانونگذاران جناح چپ این کشور را برای استیضاح ماکرون رد کرده است.

حزب چپ گرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» در سپتامبر پیشنهاد استیضاح امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را مطرح و او را به ایجاد موانع در رویه‌های سیاسی در پی انتخابات زودهنگام پارلمانی ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این حزب همچنین مدعی شد که اقدامات ماکرون باعث به تاخیر افتادن رویه‌های سیاسی و بی اعتنایی به نتایج انتخاباتی شده است.

این پیشنهاد در ابتدا توسط کمیته قوانین مجمع ملی فرانسه رد شد و در کنفرانس روسا، رئیس پارلمان اروپا و همچنین سران گروه‌های سیاسی مورد تایید قرار نگرفت.

این تصمیم، در نهایت پیشنهاد استیضاح را متوقف کرد.

یکی از اعضای حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در پارلمان از این تصمیم در یک نشست خبری انتقاد کرد و گفت، ماکرون از بحث درباره رفتار خطرناکش و همچنین بی اعتنایی به نتایج انتخاباتی طفره رفته است.

وی همچنین حزب راست افراطی «اجتماع ملی» و مارین لوپن، رهبر آن را به خاطر حمایت از رد پیشنهاد استیضاح مورد انتقاد قرار داد.

یکی از هماهنگ کنندگان حزب فرانسه تسلیم ناپذیر نیز در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت: «ما تسلیم نمی‌شویم. ما به ارائه پیشنهاد خود تا زمانیکه استیضاح در مجمع ملی به بحث گذاشته شود، ادامه می‌دهیم.»

حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در جریان انتخابات پارلمانی فرانسه یکی از اعضای ائتلاف جناح چپی «جبهه جدید مردمی» بود و پس از اعلام نتایج، اعضای حزب ماکرون را بابت اینکه «لوسی کستت» را از جبهه جدید مردمی به عنوان نخست وزیر کاندیدا نکرده، مورد انتقاد قرار دادند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره