نماد آخرین خبر

درگیری با اشغالگران در «طوباس»؛ بازداشت فلسطینیان در «الخلیل»

منبع
ايرنا
بروزرسانی
درگیری با اشغالگران در «طوباس»؛ بازداشت فلسطینیان در «الخلیل»

ایرنا/ نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد روز پنجشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری و منازل شهروندان یورش بردند که مبارزان مقاومت با آنها به مقابله برخاستند.
نظامیان صهیونیست به شهرک «اذنا» در غرب الخلیل حمله کردند. همچنین اشغالگران اقدام به تیراندازی شدید و به کارگیری بمب‌های صوتی کردند و ضمن یورش به منازل مردم این منطقه، اثاثیه آنها را به هم ریختند.
نظامیان رژیم صهیونیستی اقدام به گذاشتن موانع نظامی در جاده های اصلی و فرعی کردند و با متوقف کردن خودروها، آنها را مورد تفتیش قرار دادند. اشغالگران به شهروندان آسیب های جدی وارد کردند.
در همین حال، اشغالگران ضمن زخمی کردن فلسطینیان، مانع از رسیدن آمبولانس ها شدند و به سمت آنها بمب های صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر یکی از کارکنان این نهاد را در اردوگاه «الفارعه» در جنوب طوباس در کرانه باختری بازداشت کردند.
این در حالی است که نظامیان اشغالگر به محله «ام الشرایط» در شهر البیره در کرانه باختری حمله ور شدند و «ماهر هارون» خبرنگار فلسطینی را نیز پس از یورش به منزلش در اردوگاه «الامعری» در این شهر بازداشت کردند.
اشغالگران در شهرک «الشیوخ» در شمال الخلیل نیز دست به یورش گسترده زدند. شرق شهر نابلس نیز از یورش صهیونیست‌ها در امان نماند.
همزمان منابع خبری از درگیری شدیدی خبر دادند که میان نظامیان صهیونیست و مبارزان فلسطینی در داخل اردوگاه «الفارعه» در جنوب طوباس در کرانه باختری جریان دارد.
نظامیان رژیم صهیونیستی اردوگاه «بلاطه» در شرق شهر نابلس را نیز به گلوله بستند.
اشغالگران جوانی را در شهرک الشیوخ در شمال الخلیل بازداشت کردند. «یوسف احمد العلامی» از شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل نیز به دست صهیونیستها بازداشت شد.
این خبر در حالی منتشر می شود که «عمار بن جامع» سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت: سال گذشته خون‌بارترین سال در کرانه باختری از زمان خیزش انتفاضه دوم بود.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) نیز با اشاره به وضعیت کرانه باختری اشغالی، نسبت به تشدید خشونت ها در این منطقه هشدار داد و گفت که نزدیک به ۷۰۰ نفر در کرانه باختری طی یک سال گذشته به شهادت رسیدند که بیش از ۱۶۰ نفر از این افراد را کودکان تشکیل می دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره