نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سازمان ملل اسرائیل را به جنایت «نابودسازی» متهم کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
سازمان ملل اسرائیل را به جنایت «نابودسازی» متهم کرد

فارس/تحقیقی از سازمان ملل که امروز گزارش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده رژیم صهیونیستی را به ارتکاب «جنایت نابودسازی» متهم کرده است.
 
یک تحقیق از سوی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد اسرائیل سیاست هماهنگ تخریب نظام بهداشتی غزه را دنبال کرده و این سیاست، مصداقی از هم جنایت‌های جنگی و هم «جنایت نابودسازی» است.
«ناوی پیلاری»، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای از سیاست اسرائیل در «حملات بی‌امان و عامدانه به پرسنل پزشکی و تأسیسات» در جنگ انتقاد کرده است.
پیلاری در این بیانیه گفت: «کودکان به طور ویژه متحمل تبعات این حملات شده‌اند. آنها هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم از فروپاشی نظام سلامت آسیب دیده‌اند.»
گزارش کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار است روز ۳۰ اکتبر به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود. سیاست «نابودسازی» یکی از چهار جرمی است که جامعه بین‌الملل ان را به عنوان جنایت‌ علیه بشریت شناسایی و جرم‌انگاری کرده است.

هر ونه حمله گسترده از سوی یک دولت یا گروه نسبت به جمعیت غیرنظامیان جنایت علیه بشریت است که از مصادیق آن جنایت نابودسازی یا ریشه‌کنی است.
سازمان ملل در تحقیق خود علاوه بر این اسرائیل را به قتل و شکنجه عامدانه کادر درمان، هدف قرار دادن خودروهای بیمارستان‌ها و لغو مجوزهای پرسنل امدادرسان برای خروج از منطقه تحت حصر غزه متهم کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره