نماد آخرین خبر

زلنسکی با «نقشه کذایی پیروزی» زیر بغل، آواره بروکسل!

منبع
مهر
بروزرسانی
زلنسکی با «نقشه کذایی پیروزی» زیر بغل، آواره بروکسل!

مهر/ رئیس شورای اروپا می‌گوید که از رئیس جمهور اوکراین دعوت کرده است تا «نقشه پیروزی» خود را در نشست این هفته سران اتحادیه اروپا ارائه کند.

به نقل از فرانس۲۴، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست این هفته سران اتحادیه اروپا دعوت کرده است تا او «نقشه پیروزی» علیه روسیه را ارائه دهد.

همزمان با سومین سال حمله روسیه به اوکراین، زلنسکی به‌دنبال جلب حمایت متحدان غربی کی‌یف است و برای آنچه شکست روسیه خوانده، طرحی را موسوم به «نقشه پیروزی» تهیه کرده است!

میشل در شبکه اجتماعی «ایکس» با اشاره به این طرح نوشت که از زلنسکی برای حضور در اجلاس پنجشنبه شورای اروپا دعوت کرده است تا ضمن ارائه ارزیابی‌اش از تازه‌ترین تحولات جنگ، نقشه پیروزی‌اش را نیز با سران اتحادیه اروپا در میان بگذارد.

حمایت نظامی از کی‌یف و تقویت بخش انرژی آسیب‌دیده اوکراین در زمره موضوعاتی است که سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه در بروکسل در دستور کار دارند.

زلنسکی همزمان با ورود اوکراین به سومین زمستان سخت جنگی، هفته گذشته تور فشرده خود به پایتخت‌های اروپایی از جمله برلین، لندن، پاریس و رم به اتمام رساند. با توجه به در پیش بودن زمستان و همچنین انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر آمریکا و حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های کلیدی انرژی اوکراین، رئیس جمهور این کشور به تمام حمایت ممکن نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین به‌دنبال دریافت کمک نظامی و مالی جدید از متحدان اروپایی‌اش است و احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی آمریکا، هراس‌ها را درباره کاهش حمایت اصلی‌ترین حامی اوکراین تشدید کرده است.

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور در جبهه شرقی پیشروی زیادی داشته و شبکه برق اوکراین را هدف حملات گسترده‌ای قرار داده‌اند. الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین با اشاره به تماس با تونی راداکین، همتای انگلیسی خود، امروز مدعی شد که لندن در حال کار روی پیشنهادهایی برای اجرای «نقشه پیروزی» زلنسکی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره