نماد آخرین خبر

پکن: آمریکا اتهامات دروغین علیه چین مطرح می‌کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پکن: آمریکا اتهامات دروغین علیه چین مطرح می‌کند

ایرنا/ پکن اتهامات ایالات متحده درباره حمایت چین از روسیه را بی‌اساس دانست و اعلام کرد که این اتهامات تنها به تشدید بحران‌ها کمک می‌کند.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنج‌شنبه در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که مدعی شده بود «پایه صنعت دفاعی» روسیه به واسطه پکن تقویت شده است، اظهار داشت: چین بارها موضع خود را در این باره بیان کرده و اتهامات آمریکا را بی‌اساس و فاقد شواهد ارزیابی کرده است.

وی افزود: ما به شدت با انتشار اطلاعات نادرست درباره حمایت چین از روسیه مخالف هستیم و از ایالات متحده می‌خواهیم به جای انتقال اتهامات، تلاش‌های واقعی برای صلح انجام دهد.

لین با اشاره به شایعات واشنگتن در اوایل جنگ اوکراین، مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه، تصریح کرد که مقام های نظامی آمریکایی بعدها به نبود حمایت نظامی پکن از مسکو اقرار کردند.

این مقام چینی به آماری اشاره کرد که نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد از اجزای تسلیحاتی و اقلام دوکاره وارداتی روسیه از ایالات متحده و کشورهای غربی تأامین می‌شود.

همچنین وی افزود که ۹۵ درصد از اجزای کلیدی تجهیزات روسی که توسط نیروهای اوکراین نابود شده‌اند، مربوط به تسلیحات ساخت روسیه هستند.

لین همچنین به تجارت ایالات متحده و متحدانش با روسیه اشاره کرد و گفت که حجم تجارت این کشورها با مسکو در سال گذشته به بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی نتیجه گرفت که اکثر کشورها در تحریم‌ها علیه روسیه شرکت نکرده‌اند و چین نباید به خاطر مسائل تجاری ایالات متحده مورد سرزنش قرار گیرد.

لین با انتقاد از مقام های آمریکایی گفت که این کشور به‌طور مداوم کمک‌های زیادی به اوکراین ارائه می‌دهد در حالی که به‌طور ناعادلانه چین و روسیه را به خاطر روابط تجاری عادی متهم می‌کند.

وی به استاندارد دوگانه آمریکا در این زمینه اشاره کرد و گفت که ایالات متحده به‌جای اینکه خود را به عنوان حافظ حقوق بشر جلوه دهد، باید به ریشه‌های این بحران فکر و برای صلح واقعی اقدام کند.

در پایان، لین تاکید کرد که چین تحت فشار ایالات متحده قرار نخواهد گرفت و هیچگاه سلاحی به هیچ طرف درگیری نخواهد داد.

او اعلام کرد که چین به حفظ حقوق قانونی و مشروع خود ادامه خواهد داد و هرگز مسئولیت‌های ایالات متحده را بر عهده نخواهد گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره