نماد آخرین خبر

تاکید لبنان بر لزوم حمایت از یونیفیل و توقف تجاوزات صهیونیست‌ها

منبع
مهر
بروزرسانی
تاکید لبنان بر لزوم حمایت از یونیفیل و توقف تجاوزات صهیونیست‌ها

مهر/ وزارت امور خارجه لبنان از جامعه بین‌المللی خواست تا از نیروهای یونیفل حمایت کرده و رژیم صهیونیستی را به توقف فوری اقدامات خصمانه علیه آنها ملزم کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از مشورت با رؤسای مجلس نمایندگان و وزرای لبنان، از نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) تشکر کرده و قدردانی عمیق خود را از نقش این نیروها از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۸، چه از لحاظ نظامی و اداری، در حفظ امنیت و صلح در جنوب لبنان و کمک به توسعه در جوامع محلی، اعلام می‌دارد. این اقدامات به ایجاد ثبات در منطقه و پایداری مردم در سرزمین خودشان کمک می‌کند.

این وزارتخانه همچنین از دولت‌های دوست که در این نیروها مشارکت دارند، به دلیل حمایت‌های لجستیکی و مادی لازم برای تضمین موفقیت مأموریت یونیفل قدردانی کرده و اعلام کرد که این دولت‌ها با لبنان در اعتقاد به اصول سازمان ملل و نقش آن در تقویت صلح و امنیت جهانی مشترک هستند.

وزارت امور خارجه لبنان، با شدیدترین الفاظ، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به پایگاه‌ها و کارکنان یونیفل را محکوم کرد و خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه این رژیم شد.


این وزارتخانه اعلام کرد که این حملات تنها نیروهای بین‌المللی را هدف نمی‌گیرند، بلکه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی بوده و حتی می‌توانند به عنوان جنایت جنگی تلقی شوند. این اقدامات همچنین بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی در نادیده گرفتن اجرای قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل، به‌ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ است.

در پایان، وزارت امور خارجه لبنان از جامعه بین‌المللی خواست که موضعی قاطع برای حمایت از نیروهای یونیفل اتخاذ کرده و اطمینان حاصل کند که این نیروها به فعالیت‌های خود ادامه دهند و امنیت و سلامت آنها تهدید نشود. همچنین خواستار محکومیت این رژیم و الزام آن به توقف فوری اقدامات خصمانه علیه یونیفل شدند.

نیروهای یونیفل نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از یک بولدوزر، عمداً برج دیده‌بانی و حصاری اطراف یکی از پایگاه‌های سازمان ملل در منطقه مروحین را تخریب کرده است.

حمایت‌های بی‌وقفه آمریکا از تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و نیروهای بین‌المللی، یکی از دلایل اصلی ادامه سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است.

حمایت‌های نظامی و سیاسی آمریکا به رژیم صهیونیستی این اجازه را داده است که به حملات خود علیه نیروهای یون

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره