نماد آخرین خبر

میزبان بعدی جلسات آشتی ملی فلسطین مشخص شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
میزبان بعدی جلسات آشتی ملی فلسطین مشخص شد

ايسنا/ پس از نشست هاي موفقيت آميز ترکيه، قرار است جلسات سطح بالايي در دوحه، پايتخت قطر بين رهبران جناح هاي فلسطيني با هدف برقراري آشتي ملي برگزار شود.

به گزارش القدس العربي، اين تلاش ها با هدف عبور از خطرناک ترين بحراني است که فلسطين در سايه عادي سازي کشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي با آن مواجه است.

در همين راستا شيخ محمد بن عبدالرحمن آل ثاني، معاون نخست وزير و وزير امور خارجه قطر با جبريل رجوب، دبير کميته مرکزي جنبش فتح فلسطين که به دوحه رفته، ديدار کرد.

در اين ديدار همکاري هاي دوجانبه بين فلسطين و قطر مورد بررسي قرار گرفت.

همچنين معاون نخست وزير قطر بر حمايت کامل کشورش از دستيابي به آشتي ملي و مواضع دوحه مبني بر حل و فصل عادلانه مسئله فلسطين بر اساس قطعنامه هاي بين المللي ، ابتکار صلح عربي و راه حل "دو کشوري" براي دستيابي به امنيت و ثبات در منطقه تاکيد کرد.

منير غنام، سفير فلسطين در قطر نيز به "القدس العربي" گفت که هيأتي از رهبران فتح براي ديدار با جنبش مقاومت اسلامي حماس به دوحه رفته اند.

وي مسير آشتي فلسطين را در جهتي مثبت ارزيابي کرد و گفت: آشتي به خوبي پيش مي رود.

موسي ابومرزوق ، يکي از اعضاي دفتر سياسي حماس نيز  بحث در مورد پرونده قانونگذاري و انتخابات سراسري و شوراي ملي را تأييد اما تعيين تاريخ انتخابات يا نحوه برگزاري آن را انکار کرد.

پيش از اين اخباري درباره توافق فتح وحماس براي برگزاري انتخابات ظرف شش ماه منتشر شده بود.

ابومرزوق تأييد کرد که موضوع انتخابات در جلسه استانبول مطرح شد و گفت: جلسه ديگري براي بحث در مورد پرونده انتخابات در اوايل اکتبر آينده برگزار خواهد شد.

منابعي در دوحه فاش کردند که در جلساتي که رهبران فتح و حماس گرد هم مي آيند، مسئله تاريخ انتخابات و ضمانت هاي موفقيت آشتي ملي بررسي خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره