تجاوز مجدد نظامیان صهیونیست به خاک سوریه

ایرنا/منابع خبری گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان درعا سوریه یورش بردهاند.
به گزارش خبرگزاری سانا، نظامیان رژیم صهیونیستی وارد روستای جمله استان درعا شده و به بازرسی از منازل روستا اقدام کردهاند.
تلویزیون سوریه نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد که کاروان نظامی رژیم صهیونیستی شامل ۹ دستگاه خودرو و نفربر وارد روستای جمله در غرب درعا شده است.
از زمان سقوط دولت بشار اسد در سوریه در آذر ۱۴۰۳، رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از خلأ امنیتی موجود در این کشور، ضمن بمباران کلیه تأسیسات دفاعی سنگین و هواپیماهای جنگی این کشور، در منطقه القنیطره در جنوب این کشور پیشروی کرده است. همچنین بخشهایی در جنوب این کشور از جمله ارتفاعات استراتژیک «جبل الشیخ» را به اشغال خود درآورده است.
پس از استان جنوبی قنیطره، استان درعا نیز با ۳۲ مورد نقض حریم در رتبه دوم قرار گرفته است، با این تفاوت که تجاوزات در این استان، ماهیتی خطرناکتر داشته و شامل حملات توپخانهای، نفوذ زمینی و پروازهای فشرده جنگندهها بوده است. همچنین نقض حاکمیت در مناطق ریف دمشق و السویداء عمدتاً به پرواز هواگردهای متجاوز محدود شده است.

















