نماد آخرین خبر

درخواست روسیه از آذربایجان و ارمنستان

منبع
فارس
بروزرسانی
درخواست روسیه از آذربایجان و ارمنستان

فارس/ وزارت خارجه روسيه در واکنش به درگيري‌هاي مرزي امروز ميان ارمنستان و آذربايجان در منطقه مورد مناقشه «ناگورنو-قره‌باغ»، از دو طرف خواست فوراً آتش‌بس و مذاکره را آغاز کنند.

وزارت خارجه روسيه امروز يکشنبه در پي بالا گرفتن تنش مرزي ميان ارمنستان و آذربايجان در منطقه مورد مناقشه «ناگورنو-قره‌باغ»، از دو طرف خواست به سرعت آتش‌افروزي را متوقف و مذاکرات را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاري روسي «اسپوتنيک»، مسکو اعلام کرد: ما از همه طرف‌ها مي‌خواهيم فوراً آتش‌بس کنند و براي تثبيت اوضاع به مذاکره روي بياورند.

اين وزارتخانه در ادامه به گزارش‌ها درباره تشديد تنش‌ها در منطقه مورد مناقشه اشاره کرد و شواهد مبني بر وجود تلفات در نتيجه درگيري‌هاي امروز را مورد تاييد قرار داد.

پيش‌تر وزارت دفاع آذربايجان اعلام کرده بود مواضع و شهرک‌هاي مرزي اين کشور از سوي نيروهاي مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتي از ميان نظاميان و غيرنظاميان به همراه داشته است.

باکو در ادامه از انجام اقدامات تلافي‌جويانه خبر داد و افزود واحدهاي پيشرفته ارتش آذربايجان در حال به کار بستن اقدامات تلافي‌جويانه براي سرکوب تحرک دشمن هستند تا از امنيت جمعيت غيرنظامي که نزديک خط مقابله نظامي زندگي مي‌کنند اطمينان يابند. 

بعد از آن، «نيکول پاشينيان» نخست‌وزير ارمنستان از حمله نيروهاي آذربايجاني به شهرک‌هاي مسکوني ارمنستان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ خبر داد. 

وزارت دفاع ارمنستان هم اعلام کرد نيروهاي اين کشور دو بالگرد و سه پهپاد آذربايجاني را در واکنش به حملات باکو به مناطق مسکوني ساقط کرده است. 

جمهوري آذربايجان و ارمنستان دو جمهوري استقلال يافته از اتحاد جماهير شوروي از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستاني توسط ارمنستان و اعلام خودمختاري اين منطقه وارد درگيري نظامي شدند و تلاش‌ها براي حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه ميانجي مينسک سازمان امنيت و همکاري اروپا تاکنون بي‌نتيجه بوده است.

در جديدترين درگيري ميان دو کشور در ماه ژوئيه، دو طرف تلفاتي را گزارش کردند. روز دوشنبه هم وزارت دفاع آذربايجان اعلام کرد يک نظامي اين کشور در پي گلوله‌باران طرف ارمنستاني در مرز دو کشور کشته شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar