نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

خشم سرویس مخفی از ترامپ

منبع
فارس
بروزرسانی
خشم سرویس مخفی از ترامپ

فارس/ دو عضو سرويس مخفي آمريکا که ترامپ را در خروج غيرضروري او از بيمارستان براي ديدار با هوادارانش همراهي کردند بايد به مدت 14 روز قرنطينه شوند.

دو نفر از ماموران سرويس مخفي ترامپ به دليل همراهي کردن وي براي خروج غيرضروري از بيمارستان بايد ۱۴ روز در قرنطينه بمانند. آن‌ها براي اين که ترامپ بتواند با هوادارانش ديدار کند، با وي در خودروي رياست‌جمهوري نشستند.

به گزارش روزنامه انگليسي «ديلي ميل»، اين مسئله باعث خشم در اين آژانس که ۳ هزار محافظ زبده در آن مشغول به کار هستند شده است. پزشکان مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌ها و مقامات ايالت مريلند مي‌گويند اين ماموران بايد به دليل تماس نزديک با ترامپ قرنطينه شوند.

ماموران سرويس مخفي در ماه ژوئن هم بعد از شيوعي که با تجمع انتخاباتي در اوکلاهاما مرتبط دانسته شده بود، در قرنطينه قرار گرفتند و حالا هزاران نفر آن‌ها در فصل انتخابات مشغول به کار هستند که در صورت مثبت شدن آزمايش کرونايشان از دور کار خارج مي‌شوند.

در حالي که دستياران ترامپ اصرار دارند که فرصت خودنمايي و گرفتن عکس را پزشکان به ترامپ دادند و اين کار را مجاز دانستند، مشخص نيست که آيا اين ماموران موافق مشارکت در اين کار بودند يا به آن‌ها دستور داده شد. همچنين در بين ماموران اين سرويس نگراني‌ها درباره نگرش بي‌ملاحظه کاخ سفيد در ارتباط با پوشيدن ماسک و رعايت فاصله اجتماعي افزايش يافته است.

طبق قوانين مريلند، افرادي که در فاصله کمتر از ۶ فوتي (حدود يک متر و ۸۳ سانتيمتر) يک بيمار کوويد-۱۹ براي دست‌کم ۱۵ دقيقه بوده‌اند بايد تحت قرنطينه قرار بگيرند.

 پيشتر يکي از پزشکان مدعو در بيمارستان «والتر ريد» از اقدام  رئيس‌جمهور آمريکا در خارج شدن غيرضروري از بيمارستان و به خطر انداختن جان ماموران سرويس مخفي که او را همراهي کردند، به شدت انتقاد کرده بود.

دکتر «جيمز فيليپس» در توييتي نوشت: تک‌تک افراد حاضر در خودرو هنگام سواري کاملاً غيرضروري رئيس‌جمهور بايد براي ۱۴ روز در قرنطينه قرار بگيرند. ممکن است بيمار شوند. ممکن است بميرند. براي نمايش سياسي. ترامپ به آنها دستور داده جان خود را به خطر بيندازند. اين ديوانگي است.

وي در توييتي ديگر نوشت: خودروي شاسي‌بلند رياست‌جمهوري نه تنها ضد گلوله است بلکه براي جلوگيري از حمله شيميايي در مقابل نفوذ هوا هم مقاوم است. خطر انتقال کوويد-۱۹ داخل آن به اندازه روندهاي پزشکي است. بي‌مسئوليتي (ترامپ) حيرت‌انگيز است. من نگران سرويس مخفي هستم که مجبور به اين اقدام شده است.

فيليپس در مصاحبه با سي‌ان‌ان هم گفت: اين اقدام به هيچ وجه استاندارد نيست و من نمي‌توانم باور کنم که بدون اعمال نفوذ غيرضروري بر اساس سلسله مراتب فرماندهي آن پزشکان اين مجوز را مي‌دادند.

وي افزود در تمام دوران کار او در بخش‌هاي مختلف بيمارستاني هرگز به بيماران اجازه مرخص شدن داده نشده مگر آن که برخلاف توصيه پزشکي براي خروج امضا بدهند.  

رئيس‌جمهور آمريکا ديروز با انتشار يک ويدئو از طرفداران خود که در مقابل بيمارستان حضور داشتند تشکر و اعلام کرد که احتمالا براي ديدار با آنها بيمارستان را ترک مي‌کند. دقايقي بعد خبرگزاري فرانسه با بيان اينکه کاروان موتوري رئيس جمهور آمريکا در مقابل بيمارستان والتر ريد مشاهده شده، گزارش داد که با اين حال مقصد اين کاروان مشخص نيست.

شبکه سي‌ان‌ان لحظاتي بعد از حضور ترامپ در ميان طرفدارانش با خودرو، گزارش داد که ترامپ دوباره به بيمارستان بازگشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره