نماد آخرین خبر

سید حسن نصرالله: صدام با هواپیما زائران اربعین امام حسین (ع) را هدف قرار می‌داد

منبع
فارس
بروزرسانی
سید حسن نصرالله: صدام با هواپیما زائران اربعین امام حسین (ع) را هدف قرار می‌داد

فارس/ دبيرکل حزب‌الله لبنان چهارشنبه‌شب به مناسبت اربعين، درباره تحولات اين کشور و منطقه سخنراني کرد.

سخنراني سيد حسن نصرالله، دبيرکل جزب‌الله لبنان به مناسبت اربعين حسيني (ع) آغاز شد.
سيد حسين نصرالله در ابتداي سخنراني خود به زيارت اربعين و تاريخچه اين زيارت اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد و منابع تاريخي، اولين کسي که به زيارت اربعين (چهلمين روز شهادت شهداي کربلا) جابر بن عبدالله انصاري بود و او اولين زائر اربعين امام حسين (ع) بود.
او گفت که اين مراسم در طول تاريخ بود ولي در دوران معاصر و زمان حکومت بعث، رژيم صدام از برگزاري مراسم اربعيني مقابله مي‌کرد و اجازه راهپيمايي به شيعيان را نمي‌داد و حتي در برخي سال‌ها اين رژيم اقدام به هدف قرار دادن زوار امام حسين (ع) با هواپيما و بالگرد کرد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان گفت که او به همراه شهيد سيد عباس موسوي، دبيرکل سابق اين حزب و جمعي از طلبه‌ها در آن زمان، شاهدان عيني اين جنايت صدام بودند.
سيد حسن نصرالله گفت که امسال به دليل شيوع کرونا و نگراني از انتشار اين ويروس، اين مراسم محدود شد.
او اربعين امام حسين (ع) را رويدادهاي بزرگ دانست و گفت که بايد ديد، راز اين که اين رويداد با مروز زمان و به رغم اقداماتي که براي مقابله با زنده نگه داشتن آن شده است، فراموش نشده چيست.
سيد حسن نصرالله گفت که امام حسين (ع) شخصيت منزوي نبود، بلکه در متن حوادث حضور داشت و به دليل نسبتي که با پيامبر (ص) و اميرالمؤمنين و حضرت زهرا (عليهما السلام) و همچنين به دليل ويژگي‌هاي شخصيتي و اخلاقي که داشتند، در بين مردم شناخته شده و معروف بودند.
او به حديث نبوي «الحسيني مني و انا من الحسين» اشاره کرد و گفت که منظور پيامبر اسلام (ص) صرفا رابطه نسبي- جسمي نبود بلکه فرار از اين، ناظر به رابطه اخلاقي و شخصيتي بين ايشان است و امام حسين (ع) در خيلي از جهات و ويژگي‌ها شخصيتي به جدشان شباهت داشتند.

سيد حس نصرالله در ادامه گفت: «منظور اين است که اگر او را حمايت کني گويا که مرا حمايت کردي و اگر با او دشمني کني، کأنه با من دشمني کرده‌اي. کسي که او را دوست بدارد گويي که مرا دوست داشته است. يعني اينکه او را تنها نگذاريد و از او حمايت کنيد».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar