نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

تانزانیا: واکسن کرونا نمی خواهیم، به جایش از بُخور استفاده می کنیم

منبع
عصر ايران
بروزرسانی
تانزانیا: واکسن کرونا نمی خواهیم، به جایش از بُخور استفاده می کنیم

عصر ايران/ دولت تانزانيا مدعي است ويروس کرونا در اين کشور با دعاي مردم و لطف خدا نابود شده است و از 8 مي 2020 به بعد هيچ گزارش روزانه اي درباره وضعيت کرونا در اين کشور ارايه نکرده است. 

مقامات دولتي تانزانيا گفته اند هيچ گونه واکسني براي جلوگيري از شيوع ويروس کرونا وارد نخواهند کرد و به زندگي عادي خود بدون پرهيز از اجتماع و فاصله گذاري فيزيکي ادامه خواهند داد.

وزير بهداشت تانزانيا پس از اظهارات هفته گذشته رييس جمهوري اين کشور آفريقايي 60 ميليوني درباره بي تاثيري و مشکوک بودن واکسن کرونا، اعلام کرد اين کشور هيچ برنامه اي براي وارد کردن واکسن کرونا ندارد و نيازي به اين واکسن احساس نمي کند.

دکتر "دورتي واجيما" وزير بهداشت تانزانيا در جريان يک نشست خبري اعلام کرد وزارت بهداشت تانزانيا هنوز درباره موثر و ايمن بودن واکسن هاي خارجي کرونا اطمينان ندارد و به همين خاطر حتي حاضر نيست در قالب طرح "کواکس" سازمان بهداشت جهاني براي کشورهاي فقير و کم درآمد به صورت رايگان واکسن کرونا دريافت کند.

گفتني است در کنار تانزانيا، 3 کشور ديگر آفريقايي بروندي،اريتره و جزيره ماداگاسکار هم اعلام کرده اند تمايلي به دريافت رايگان واکسن کرونا خارجي در قالب برنامه سازمان بهداشت جهاني ندارند. اين کشورها از داروهاي سنتي خود براي درمان بيماران کرونايي استفاده مي کنند.

"جان ماگوفولي" رييس جمهوري تانزانيا هفته گذشته در اظهاراتي مدعي شد ويروس کرونا در کشورش نابود شده و به مردم کشورش توصيه کرده بود مرعوب فضاسازي هاي جهاني درباره خطر کرونا و ضرورت واکسيناسيون نشوند و از روش هاي سنتي از جمله استفاده از بخور براي جلوگيري از احتمال آلوده شدن به ويروس استفاده کنند.

تانزانيا از 8 ماه مي سال 2020 که آخرين آمار مربوط به مبتلايان جديد و مرگ و ميرهاي خود را به صورت روزانه گزارش داد، آماري درباره وضعيت شيوع اين ويروس در اين کشور ارايه نکرده است. آخرين آمار تانزانيا 509 مورد ابتلاي جديد و 21 مورد مرگ روزانه بوده است.

در طي اين مدت دولت تانزانيا مدعي است با دعاي مردم و کمک خدا ويروس کرونا از اين کشور رخت بسته و نابود شده است.

رييس جمهوري تانزانيا در اظهارات چهارشنبه هفته گذشته خود با ترديد درباره موثر بودن واکسن کرونا، گفت:" اگر سفيدپوستان داراي توانايي ارائه واکسن بودند، واکسن هاي بيماري هايي چون ايدز، مالاريا و سرطان را کشف مي کردند و به ما مي دادند.

او از مردم کشورش خواسته بود قوي باشند و بدون مرعوب شدن به فعاليت عادي خود ادامه دهند و در مساجد و کليساها براي سلامتي و نابودي ويروس ها و حفظ ملت و کشور از خطر بيماري دعا بخوانند و در عين حال از استنشاق بُخور دريغ نکنند.

ماگافولي همچنين گفت:" من افرادي را مي شناسم که براي زدن واکسن کرونا از کشور خارج شدند و هنگامي که بازگشتند ويروس را با خود به کشور آوردند... ما تانزانيايي ها خودمان را حبس نکرده ايم و انتظار نداريم خود را محصور کنيم. من هيچ قرنطينه اي اعلام نمي کنم زيرا خداي ما زنده است و همچنان به محافظت از تانزانيا ادامه خواهد داد. "

گفتني است کيت هاي وارداتي تشخيص بيماري کوويد 19 به تانزانيا به دستور رييس جمهوري اين کشور معدوم شده اند.

 با وجود ادعاي دولت تانزانيا درباره نابودي ويروس کرونا در اين کشور، اما به دليل عدم رعايت قرنطينه و محدوديت هاي مرسوم در اين کشور، مراجع بهداشتي جهاني مدعي بالا بودن سطح آلودگي احتمالي به ويروس کرونا در تانزانيا هستند و حتي برخي کشورها از جمله ايالات متحده آمريکا به شهروندان خود نسبت به احتمال آلوده شدن به ويروس کرونا در صورت سفر به تانزانيا هشدار داده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره