logo
برگزیده
بین الملل

عربستان برای پذیرش زائر خارجی شرط جدید گذاشت

منبع
فارس
بروزرسانی
عربستان برای پذیرش زائر خارجی شرط جدید گذاشت

فارس/ در حالي که ۳ ماه تا آغاز اعزام زائران خانه خدا باقي مانده، عربستان علاوه بر تزريق واکسن مورد تأييد سازمان بهداشت جهاني، قرنطينه ۷۲ ساعته و انجام آزمايش کرونا پس از ورود به اين کشور را از شروط پذيرش زائر خارجي اعلام کرد.

شيوع کرونا يک سال زائران حج تمتع از کشورهاي مختلف جهان را براي تشرف به سرزمين وحي محروم کرد و همچنان با وجود برقراري عمره مفرده براي افراد ساکن عربستان، سعودي‌ها زائران خارجي را پذيرش نمي‌کنند. 

با اين وجود، آن طوري که عربستان در حال برنامه‌ريزي است، به نظر مي‌رسد حج تمتع سال جاري براي زائران خارجي هم با رعايت نکات بهداشتي برگزار شود. چرا که نيمه اسفندماه سال گذشته يعني حدود ۶ ماه پس از انتظار کشورهاي اسلامي درباره تعيين تکليف حج تمتع، يکي از رسانه‌هاي عربي به نقل از وزير بهداشت سعودي با اشاره به لزوم تزريق واکسن براي تشرف به حج تمتع، اعلام کرد: «براي بهره برداري از امکانات بهداشتي مورد نياز در مکه مکرمه، اماکن متبرکه و مدينه منوره و نقاط ورودي زائران حج امسال آماده شويد».

همه زائران خانه خدا بايد واکسن مورد تأييد سازمان بهداشت جهاني تزريق کنند
البته اين اولين واکنش سعودي‌ها درباره حج تمتع ۱۴۰۰ بود و پس از آن کشورهاي اسلامي نيز براي خريد واکسن به منظور تشرف به سرزمين وحي اهتمام پيدا کردند. تا آن زمان مشخص نبود که منظور سعودي‌ها از ترزيق واکسن کرونا چه نوع واکسني است که وزارت بهداشت اين کشور در روزهاي اخير اعلام کرد: « زائراني که مي‌خواهند به حج تمتع مشرف شوند، بايد يک هفته قبل از ورود به عربستان واکسن مورد تأييد سازمان بهداشت جهاني را تزريق کنند».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره