نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

افشای ترفند کمپین ترامپ برای کلاهبرداری از حامیان مالی

منبع
فارس
بروزرسانی
افشای ترفند کمپین ترامپ برای کلاهبرداری از حامیان مالی

فارس/ يک روزنامه آمريکايي در گزارشي نوشت، کمپين انتخاباتي رئيس جمهور سابق آمريکا به‌خاطر استفاده از ترفندهايي براي گرفتن پول بيشتر از حاميانش، به‌ناچار مبالغ هنگفتي را به آن‌ها بازگردانده است.

روزنامه آمريکايي «نيويورک تايمز» در گزارشي نوشته است، سايت آنلاين جمع‌آوري کمک‌هاي مالي براي ترامپ به گونه‌اي طراحي شده بود که براي يک بار ارسال وجه، چند تيک ارسال وجه نيز فعال مي‌شد.
به نوشته اين روزنامه، براي مثال يکي از حاميان ترامپ، در ماه سپتامبر (شهريور) سال گذشته ۵۰۰ دلار به او کمک کرد اما تا ماه اکتبر، هر هفته ۵۰۰ دلار از حساب او کسر مي‌شد. يکي ديگر از حاميان رئيس جمهور آمريکا ۹۹۰ دلار به او کمک کرده بود اما مبلغ نهايي که از حساب او کسر شده بود به ۸۰۰۰ دلار رسيد.
بانک‌ها و شرکت‌هاي صادرکننده کارت‌هاي اعتباري آمريکا مي‌گويند رسيدگي به شکايات مشتريان در خصوص اين کلاهبرداري بخش قابل توجهي از زمان کاري آن‌ها را به خود اختصاص داده بود.
«جيسون ميلر» سخنگوي سازمان ترامپ در اين‌باره مدعي شد، درخواست براي برگرداندن وجوه، کمتر از يک درصد از تمام کمک‌هاي دريافتي را شامل شده است.
از سوي ديگر سايت «وين رد» اذعان کرد که از ترفند از پيش فعال کردن تيک‌ها استفاده کرده اما سايت «اکت بلو» وابسته به دموکرات‌ها نيز سابقه استفاده از آن را دارد.
در گزارش نيويورک تايمز آمده است، برخي دموکرات‌هاي تندرو همچنان از فعال کردن اين تيک‌ها استفاده مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره