نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رژیم صهیونیستی رهبران حماس را تهدید کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رژیم صهیونیستی رهبران حماس را تهدید کرد

باشگاه خبرنگاران/ يکي از فرماندهان نظامي رژيم صهيونيستي اعلام کرد فرمانده شاخه نظامي حماس و رئيس دفتر سياسي اين جنبش در نوار غزه، مي‌توانند هدف حملات اين رژيم قرار گيرند.

به نقل از پايگاه اينترنتي تايمز آو اسرائيل، اليازر تولدانو، رئيس فرماندهي جنوبي ارتش رژيم صهيونيستي که نقشي قابل توجه در جنگ با حماس در غزه دارد، گفت تل‌آويو به تلاش براي کشتن مقامات ارشد حماس ادامه خواهد داد.

او روز يکشنبه گفت: محمد ضيف و يحيي سنوار، از مقامات ارشد حماس، همواره تحت نظر اسرائيل بوده‌اند و ممکن است هدف حملات اسرائيل قرار گيرند.

اين فرمانده صهيونيست در مصاحبه‌اي با شبکه ۱۲ رژيم صهيونيستي، با اشاره به ضيف به عنوان فرمانده کل شاخه مسلح حماس (گردان‌هاي عزالدين قسام)، و يحيي سنوار، رئيس دفتر سياسي حماس در نوار غزه، گفت: ـمحمود ضيف و يحيي سنوار تحت نظر اسرائيل بوده و خواهند بود.»

ضيف که يکي از بنيانگذاران شاخه نظامي حماس بوده، مدت زيادي است که در فهرست اهداف اسرائيل قرار دارد. او بار‌ها در تلاش‌هاي ناموفق اسرائيل براي ترورش زخمي شده است. در يکي از اين حملات در سال ۲۰۱۴، همسر و دو فرزندش کشته شدند.

سنوار در سلسله مراتب اين گروه تروريستي پس از اسماعيل هنيه، رئيس دفتر سياسي حماس، نفر دوم است. وي در سال ۱۹۸۹ پس از آن که محکوم به ربودن و اعدام دو سرباز اسرائيلي شد، ده‌ها سال در فلسطين اشغالي در زندان بود. او در سال ۲۰۱۱ در تبادل زنداني گيلاد شاليت ميان رژيم صهيونيستي و حماس مبادله و آزاد شد.

در بحبوحه گفتگو‌ها درباره آتش‌بس احتمالي، تولدانو به شبکه ۱۲ اسرائيل گفت: «هر چه زمان ارتش اسرائيل براي انجام اهداف نظامي‌اش عليه تروريست‌ها در نوار غزه بيشتر باشد، بهتر است.» 

اين اظهارات همزمان با حملات هوايي ددمنشانه رژيم صهيونيستي به مردم فلسطين مطرح مي‌شود؛ حملاتي که تاکنون ۲۱۸ شهيد و ۵۶۰۷ زخمي بر جاي گذاشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره