برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

احتمال انصراف نخست وزیر مکلف لبنان از تشکیل دولت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
احتمال انصراف نخست وزیر مکلف لبنان از تشکیل دولت

باشگاه خبرنگاران/ روزنامه راي اليوم به نقل از منابع لبناني اعلام کرد نخست وزير مکلف لبنان طي سه روز آينده اعلام خواهد کرد قادر به تشکيل دولت نيست.
 
روزنامه اينترنتي راي اليوم که از لندن به روز رساني مي‌شود به نقل از منابع لبناني اعلام کرد سعد حريري، نخست وزير مکلف لبنان، قصد دارد طي سه روز آينده اعلام کند قادر به تشکيل دولت نيست.

۷ ماه پيش سعد حريري به تشکيل کابينه مکلف شد، اما اختلاف‌ها بين او و ميشل عون، رئيس جمهور لبنان، مانع از دستيابي به توافقي در اين خصوص شد.

دو منبع نزديک به حريري، که خواستند نامشان فاش نشود، در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري ترکيه افزودند: با توجه به ادامه کارشکني‌ها در روند ماموريت او از سوي تيم سياسي وابسته به ميشل عون، او قصد دارد اعلام کند قادر به تشکيل کابينه نيست.

به گفته يکي از اين دو منبع، حريري قصد داشت به خاطر اين موضوع عذرخواهي کند، اما بعد از اينکه شوراي عالي شرعي اسلامي در دار الفتواي لبنان، او را تشويق کرد به تلاش براي تشکيل کابينه ادامه دهد، او کمي درنگ کرد.

اين منبع هشدار داد عذرخواهي حريري شايد اوضاع اقتصادي و اجتماعي کشور را وخيم کند.

حريري ديروز با شيخ عبداللطيف دريان، مفتي لبنان ديدار و با او در نشست شوراي عالي شرعي در دار الفتواي در بيروت حضور يافت. بعد از اين ديدار شوراي مذکور حمايت خود را از حريري و اختيارات او طبق قانون اساسي، اعلام کرد و از رهبران سياسي خواست براي تشکيل دولتي با حريري همکاري کنند که لبنان را از اوضاع کنوني نجات مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره