برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

اذعان پنتاگون به تاخیر در اطلاع به کنگره درباره کشته شدن پیمانکار آمریکایی در سوریه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اذعان پنتاگون به تاخیر در اطلاع به کنگره درباره کشته شدن پیمانکار آمریکایی در سوریه

ایرنا/ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و رئیس پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی قانونگذاران این کشور گفت، دولت بایدن باید «زودتر» کنگره را درباره حمله مرگبار به یک پیمانکار آمریکایی در سوریه اطلاع می داد.

در طول جلسه روز سه شنبه به وقت محلی استماع نیروهای مسلح سنا، قانونگذاران خواستار توضیح آستین در خصوص تاخیر بیش از ۱۳ ساعته در اطلاع رسانی حمله پهپادی در سوریه شدند.

بر اساس گزارش ها، در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته و شش آمریکایی دیگرمجروح شدند. این حمله در ساعت ۶:۳۸ صبح پنجشنبه به وقت واشنگتن دی سی رخ داد، اما دولت آمریکا تا حدود ساعت ۸ شب به قانونگذاران در این خصوص اطلاع رسانی نکرد. مقامات آمریکایی در همان روز همچنین به قانونگذاران در مورد طرح حمله تلافی جویانه اطلاع دادند.

تاخیر ۱۳ ساعته در اطلاع رسانی درحالی رخ داد که ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، مشغول توضیح در مقابل کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بود و سناتورها مشغول گفتگو در خصوص اصلاحیه‌های لایحه اختیارات جنگ بودند و برخی از گفتگو ها در مورد حملات ایران به نیروهای آمریکایی بود.


این تاخیر باعث شد که جمهوری خواهان پنتاگون را متهم به محافظت از کوریلا در برابر سؤالات سخت و اطمینان از تصویب اصلاحات لایحه اختیارات جنگ کنند.

سناتور راجر ویکر، جمهوری‌خواه ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا، از لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نشست روز سه شنبه به وقت محلی پرسید که چرا تیم امور کنگره پنتاگون زودتر به کنگره اطلاع رسانی نکرد؟

رئیس پنتاگون اذعان داشت: "ما باید زودتر به شما اطلاع می دادیم."

وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن مورد حمله قرار گرفت و درهمان روز به این حمله پاسخ داد و کنگره را از هر دو رویداد در این بین مطلع کرد.

آستین که در کنار مارک میلی، رئیس ستاد مشترک آمریکا نشسته بود گفت: ما قانون اختیارات جنگ را بسیار جدی می‌گیریم.

در این جلسه استماع، آستین به سناتور تندروی جمهوریخواه تام کاتن گفت که هیچ ارتباطی بین اعلان‌ها و رأی گیری در خصوص اختیارات جنگی وجود ندارد.

کاتن با اشاره به اینکه اصلاحیه سناتور مارکو روبیو «مستقیماً به سناریوی حملات در سوریه اشاره می کند»، در پاسخ گفت: آقای وزیر دفاع! من حرف شما را باور نمی‌کنم. این اعتقاد من است، هر حرفی شما بگویید باور من را تغییر نمی دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar