به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه خبري دويچه وله، گوئيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان و توماس دمزيير، وزير دفاع اين کشور پيشنهاد دادهاند که تعداد نيروهاي آلماني مستقر در افغانستان به تدريج کاهش يابد.
وزير دفاع آلمان اعلام کرد: اين کاهش نيروها بر پايه رويکردي منطقي و با توجه به تحولات در منطقه انجام ميگيرد.
براساس پيشنهاد ارائه شده از سوي وزراي دفاع و امور خارجه آلمان تعداد نيروهاي اين کشور که در افغانستان حضور دارند تا فوريه 2014 به 3300 تن خواهد رسيد. انتظار ميرود اين پيشنهاد در زماني کوتاه مورد تصويب قرار گيرد.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، آلمان در حال حاضر کاهش نيروهاي خود را در افغانستان آغاز کرده است.
آلمان در حال حاضر به لحاظ تعداد نيروهاي مستقر در افغانستان سومين کشور عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) به شمار ميرود.