logo

سرمقاله آرمان ملّی/ انتخابات و تجربه مالزی

منبع
آرمان ملي
بروزرسانی
سرمقاله آرمان ملّی/ انتخابات و تجربه مالزی

آرمان ملی/ « انتخابات و تجربه مالزی » عنوان سخن روز در روزنامه آرمان ملّی به قلم فریدون مجلسی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
     
  در زمین بازی سیاست در ایران عده‌ای رای ثابتی در صندوق‌ها می‌اندازند که این روزها آنها را نیروی ارزشی و انقلابی می‌نامند. عده‌ای هم افرادی هستند که با وجود دلسرد شدن از صندوق رای اما معتقدند که باید بار دیگر شانس خود را بیازمایند. چرا که معتقد‌ند باید شخصی را برای اداره کشور انتخاب کنند که شرایط بهتری را در کشورمان ایجاد نماید و درصدی امید به آینده را در جامعه تزریق کند.
تعداد افرادی که نظر اخیر را دارند البته کم نیست اما موضوع این است تا چه اندازه به این نظر احترام گذاشته خواهد شد. بسیاری از افرادی که در دوره گذشته رای سفید به صندوق‌ها ریختند خواهان تغییر بودند و اکنون امکان آن تغییر در نزد آنها در چهره آقای پزشکیان دیده می‌شود به عبارت بهتر این کاندیدا نماد تحول خواهی و اعتدال طلبی ملت است. عده‌ای امید خود را از دست داده‌اند و ممکن است در انتخابات شرکت نکنند اما عده‌ای به رغم اینکه قبلا در انتخابات شرکت کردند می‌خواهند مجددا آزموده را بیازمایند. آقای پزشکیان تنها یک پزشک متخصص نیست. او فردی است که از جوانی در دانشگاه و جبهه و حکومت و مسئولیت‌های مختلف در کنار حرفه تخصصی خود به مسائل سیاسی می‌پرداخته از این رو لزومی ندارد که پزشکیان کارشناس مسائل دیپلماتیک باشد. اگر او در مرحله اول انتخاب شود و در ثانی به آنچه می‌گوید اعتقاد داشته باشد و سوما تمام وزرا را بتواند خود دستچین کرده و بگمارد این  انتصاب ها و منصوب کردن‌ها با دید اعتدالی و تحول خواهی صورت گیرد و در برابر او مقاومت و تخریب صورت نگیرد او می‌تواند تحولاتی را به نفع رفع تحریم‌ها ایجاد کند. ماهاتیر محمد که بزرگ‌ترین تحولگرای مالزی بود توانست یکی از عقب مانده‌ترین جوامع بشری  بود  به یک کشور و ملت محترم تبدیل کند چرا ما نتوانیم و پزشکیان نتواند این تحولات را در ایران ایجاد کند. ماهاتیر محمد هم یک پزشک بود و مهم این است که اراده برای هدف چه باشد و اگر اراده بود می‌توان افرادی را گمارد که تحولات مثبتی را در جامعه ایجاد کنند. در ایران کم کارشناس و تحصیل‌کرده و کم بهترین‌های جهان را نداریم. منتها افرادی که کم هم نیستند به حساب نیامدند و به کار گرفته نشدند و اگر تمایل جدی برای جبران عقب افتادگی‌ها در کار باشد به راحتی کسانی می‌توانند با افرادی که خواهان چنین تحولاتی هستند همکاری کنند. اینها هستند که باید مسائل را پیش ببرند و به صورت همکاری گروهی و نه به صورت سلیقه‌ای مشکلات را بررسی کرده و زمانی که مشاهده می‌کنند که مشکل ایران ناشی از تحریم است آنگاه علت تحریم  را برطرف کرده و ایران را به جامعه بین‌المللی باز خواهند گرداند زیرا زیربناهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و صنعتی ایران به گونه‌ای است که در صورت تمایل می‌توان به سمت توسعه همه جانبه حرکت کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar