logo

سرمقاله صبح نو/ پتکی بر سر اپوزیسیون  

منبع
صبح نو
بروزرسانی
سرمقاله صبح نو/ پتکی بر سر اپوزیسیون  

صبح نو/ « پتکی بر سر اپوزیسیون » عنوان سرمقاله سردبیر روزنامه صبح نو، محبوبه نیاورانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

حمید نوری، شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه ۱۸ آبان ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس سوئد بازداشت و حالا روز گذشته بعد از ۱۶۸۰ روز اسارت آزاد شد. آزادی که یک موفقیت بزرگ دیپلماتیکی و حقوقی برای ایران محسوب می‌شود. آزادی حمید نوری به دنبال عملیات «وعده صادق»، انزوای منافقین در آلبانی و فرانسه و پاکسازی غرب کشور از لوث تجزیه‌طلبان حاصل راهبرد جمهوری اسلامی بود که پیروزی‌های سیاسی پی‌در‌پی برای کشور حاصل کرد. حمید نوری که مورد تروریسم قضایی منافقین با همکاری دولت سوئد قرار گرفته بود، در یک دادگاه سیاسی و فرمایشی محکوم به ابد شده بود و ضدانقلاب‌های خارج‌نشین این حکم را پیروزی بزرگی برای خود قلمداد می‌کردند؛ اما آزادی نوری، منافقین و اپوزیسیون خارج‌نشین را در شک فرو برد و حالا تنها دستاورد خود از چندین سال فعالیت علیه جمهوری اسلامی را بر باد رفته می‌بینند. تنها موفقیت انقلاب کارتونی جماعت اپوزیسیون، حکم حبس ‎حمید نوری بود که آن هم با دیپلماسی موفق ایران نقض شد و حمید نوری به آغوش وطن بازگشت. آزادی ‎که خشم شبکه‌های ضدایرانی فارسی‌زبان را برانگیخته و درست یک روز بعد از خبر حمله پلیس فرانسه به مقر منافقین در پاریس، میخی بر تابوت این گروهک تروریستی ورشکسته شده است. اتفاق خوب دیروز یاد سردار دیپلماسی شهید حسین امیرعبداللهیان را در یادها زنده کرد که با دیپلماسی عزت توانست منافع ملی را در بخش‌های مختلف تأمین کند. دیپلماسی عزت یعنی آنجا که دشمن به خاک ایران تعرض کرد، بی‌درنگ با عملیات بی‌نظیر «وعده صادق»، پاسخی دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی داده شود و آنجا که یک ایرانی به صورت غیرقانونی توسط مدعیان حقوق بشر به اسارت درآمد، قاطعانه از حقوقش تا روز آزادی‎ دفاع شود و قطعا و یقینا شهید امیرعبداللهیان در این مسیر نقشی پراهمیت و بسزا داشته است.
حال با آزادی حمید نوری تنها نتیجه فعالیت اپوزیسیون به‌ویژه بعد از اغتشاشات 1401، لغو بازی دوستانه‌ تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا است که می‌توانند از آن به‌عنوان دستاورد مبارزه با جمهوری اسلامی یاد کنند. اما هم‌زمان با این رخدادها، دادگاه منافقین در تهران هم در حال برگزاری است؛ دادگاهی که تصویری درست از چهره این سازمان را روایت و از تحریف واقعیت جلوگیری می‌کند و بیش از بیش این گروهک تروریستی را در مخمصه قرار می‌دهد. همچنان‌که این دادگاه به کشورهایی که میزبان متهمان این پرونده هستند تذکر داده است، «میزبانی از این متهمان برابر کنوانسیون‌های بین‌المللی مبارزه با تروریسم جرم محسوب می‌شود و برخی از این کشورها مانند فرانسه نسبت به میزبانی متهمان این پرونده که متهم به اقدامات تروریستی و جنایت علیه بشریت هستند، تجدیدنظر و نسبت به استرداد آن‌ها مطابق اعلان قرمز صادر شده با سازمان‌های بین‌المللی همکاری کنند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar