نماد آخرین خبر

خیز اولیه هریس و سردرگمی کمپین ترامپ

منبع
صبح نو
بروزرسانی
خیز اولیه هریس و سردرگمی کمپین ترامپ

صبح نو/متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

رحمان قهرمان‌پور| بعد از آنکه بایدن از رقابت‌ها انصراف داد، بدنه حزب جمهوری‌خواه به پیروزی امیدوارتر شد و جانی تازه گرفت. هریس در همین مدت نسبتا کم حدود 310 میلیون کمک مالی جمع کرده است و مهم‌تر اینکه حدود دو سوم این کمک‌ها خرد و کمتر از 200 دلار است. این نشان می‌دهد دموکرات‌ها دوباره به استراتژی بسیج رأی‌دهندگان در کف جامعه رو آورده‌اند.
همان استراتژی که اوباما اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ به کار گرفت و برنده شد. در این استراتژی نامزد به جای گرفتن اعانه زیاد از سرمایه‌داران بزرگ، سراغ کمک‌های اندک مردمی می‌رود و آنها را به نوعی علاقه‌مند کمپین نامزد می‌کند. یعنی کمک گرفتن مالی، پیوندهای کمپین را با جامعه بیشتر می‌کند.
هریس برخلاف انتظار تا الان قوی ظاهر شده است. تکانه اولیه او خوب بود. حزب دموکرات را پشت سر خود متحد کرد. اوباما و پلوسی هم از او حمایت کردند. آرای نمایندگان حزبی را هم به دست آورد و کمک مالی بسیار خوبی جمع کرد که در رقابت انتخاباتی در ایالت‌های شناور بسیار تعیین‌کننده است. کمپین ترامپ از نظر جذب کمک مالی ضعیف‌تر عمل کرده است.
ترامپ یک مشکل اساسی دارد: خود را بسیار زرنگ و باهوش می‌داند و حاضر به تغییر استراتژی کلی و البته تکراری خود نیست.
الان همان‌گونه کمپین می‌کند که در سال ۲۰۱۶ و در رقابت با کلینتون کمپین می‌کرد. لذا این شیوه دیگر تکراری شده و برای رأی‌دهنده مردد جذاب نیست. ضمن اینکه رسانه‌ها هم به آن عادت کرده‌اند و دیگر مثل سابق حملات او را پوشش نمی‌دهند. دموکرات‌ها هم دست او را خوانده‌اند و می‌دانند چگونه در دام حملات او نیفتند.  به همین دلیل بود که تکانه ناشی از ترور ترامپ تقریبا کوتاه‌مدت بود و با فروکش کردن احساسات معلوم شد این ترور تضمین‌کننده ریاست‌جمهوری او نیست. کمپین ترامپ  بعد از انصراف بایدن از بین استراتژی ۲۰۱۶ در رقابت با کلینتون و استراتژی ۲۰۲۰ در رقابت با بایدن سردرگم است. می‌داند که استراتژی ۸ سال پیش جواب نمی‌دهد؛ اما نگران آن است که با تعدیل مواضع ترامپ، محبوبیت او بین هوادارانش کمتر شود. اینکه معلوم نیست آیا ترامپ می‌تواند استراتژی دیگری جز حملات مکرر و به دام انداختن حریف را اجرا کند یا نه؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره