نماد آخرین خبر

اینجا کسی از تنبیه متجاوز باک ندارد

منبع
وطن امروز
بروزرسانی
اینجا کسی از تنبیه متجاوز باک ندارد

وطن امروز/متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

 طنز گاهی می‌تواند پیامی را منتقل کند که جدی‌ترین حرف‌ها از گفتن آن ناتوان هستند. اخیرا تصویری در فضای مجازی منتشر شده به این مضمون که وقتی صهیونیست‌ها و همچنین افکار عمومی دنیا با نگرانی موعد حمله ایران به اسرائیل را لحظه‌شماری می‌کنند، مردم کشورمان در حال تماشای سریال مختارنامه هستند!


شاید این برداشت طنزگونه از شرایط این روزهای کشورمان، بهترین توصیف برای حال مردمی باشد که اگر نسبت به هر چیزی انتقاد داشته باشند، به توان تسلیحاتی کشور و نیروهای نظامی‌شان اطمینان دارند. چنین احساسی برگرفته از تجربیاتی است که طی چند سال گذشته به دست آمده است. ایران اسلامی در 8 سال دفاع ‌مقدس با کمترین امکانات و البته با حماسه‌آفرینی اقشار مختلف ملت ایران، توانست با دست خالی در برابر دشمنی ایستادگی کند که توسط شرق و غرب مجهز شده بود. روحیه سلحشوری در ملت ایران مسبوق به سابقه است اما حالا که قرار است با دشمنی چون رژیم صهیونیستی که عزیزکرده آمریکا و تمام جهان غرب است دست و پنجه نرم کنیم، باز اطمینان و آرامشی که مردم ایران در مواجهه با رویدادهای پیش رو دارند، جالب است. پس از اتمام دفاع ‌مقدس، صنایع نظامی کشورمان که 8 سال جنگ بی‌امان آن هم در شرایط تحریم همه‌جانبه را پشت‌سر گذاشته بود، به سرعت توانست خود را بازیابی و احیا کرده و به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند. سال‌ها قبل یکی از نشریات آمریکایی پیش‌بینی کرده بود صنایع نظامی ایران می‌تواند طی 15 سال آینده (اکنون آن 15 سال مدت‌هاست پشت‌سر گذاشته شده) در بسیاری از زمینه‌ها به کشوری چون فرانسه برسد. اکنون که کشورهای قدرتمندی چون روسیه و چین مشتری پهپادهای ایرانی هستند، به نظر می‌رسد حداقل در برخی زمینه‌ها، ایران از کشوری چون فرانسه نیز پیشی گرفته است!
توان نظامی ایران از سال‌ها قبل در میادین مختلف به بوته آزمایش گذاشته شد و رفته رفته به چنان بالندگی‌ای رسید که توانست رخ در رخ ابرقدرتی چون آمریکا بایستد و یگان موشکی سپاه در هجدهم دی‌ماه 1398 به پایگاه عین‌الاسد حمله کند. اعترافات فرانک مکنزی، فرمانده سابق سنتکام که گفته بود «ما در حال حاضر از توانایی‌های قابل توجه ایران غافل شده‌ایم، چرا که توجه خود را تنها معطوف به موضوع هسته‌ای کرده‌ایم که به نوبه خود موضوع مهمی است اما مساله‌ای که در همین لحظه ما را تهدید می‌کند، قدرت موشکی این کشور است» بهترین توصیف از قدرت موشکی ایران از زبان دشمن بود که اگر هم می‌خواست نمی‌توانست چنین قدرتی را کتمان کند. 
مکنزی در زمان انجام عملیات ترور«شهید سلیمانی» به چشم دید که چطور پایگاه محافظت‌شده عین‌الاسد در هم کوبیده شد و سردردهای بی‌پایان به جان سربازانش افتاد. اما صرف‌نظر از برخوردهای نظامی جسته و گریخته‌ای که ایران در چند سال اخیر داشت و می‌توان آنها را در قالب رویدادهایی نظیر: موشک‌باران عین‌الاسد، انهدام پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک، به آتش کشیدن مقر موساد در اقلیم کردستان، حمله به جدایی‌طلب‌ها در شمال عراق و... قرار داد، عملیات «وعده صادق» که شامگاه 25 فروردین امسال رخ داد، حکایتی دیگر بود که بخوبی به همگان ثابت کرد توان موشکی، پهپادی و البته برنامه‌ریزی عملیاتی نظامیان کشورمان تا چه اندازه ارتقا یافته و تا چه میزان می‌تواند قدرت ناتو را به چالش بطلبد. 


پیش از انجام عملیات «وعده صادق»، پهپادهای شاهد 136 در جنگ روسیه با اوکراین آسمان اروپا را در اختیار گرفته بودند اما ماجرای حمله اسرائیل با همه فرق داشت. این رژیم جعلی وقتی در هفتم اکتبر مورد حمله یک گروه چند صد نفری از مجاهدان حماس قرار گرفت، تمام سران غرب را به خط کرد تا برای دلداری دادن به نخست‌وزیر آدمکش آن به تل‌آویو سفر کنند؛ اسرائیل عزیزکرده غرب است و حمله به آن حتی با موشک‌باران عین‌الاسد تفاوت داشت. روزگاری نه چندان دور، نیم نگاهی به خاک اسرائیل آرزوی برخی حکام منطقه بود اما اکنون که ایران با انجام عملیات «وعده صادق» آرزوی این حکام را برای خود خاطره کرده است، همگان به عینه دیدند توان نظامی ایران در مواجهه با بهترین و شدیدترین تدابیر امنیتی و دفاعی ناتو نیز می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. 


اسرائیل اکنون در لاک دفاعی فرو رفته است و آنکه برای  او رجز می‌خواند نه‌تنها مقامات رسمی کشورمان که حتی برخی کانال‌های تلگرامی هستند که با یک خبر فیک هم می‌توانند لرزه بر اندام شهرک‌نشینان بیندازند! در طرف مقابل مردم ایران که طی سال‌های اخیر توان نظامی کشورشان را در آوردگاه‌های مختلف سنجیده‌اند، در آرامش دور هم می‌نشینند و از چگونگی تنبیه رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره