نماد آخرین خبر

17 روزی که مسیر هموار ترامپ به سوی کاخ سفید را به باد داد!

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
17 روزی که مسیر هموار ترامپ به سوی کاخ سفید را به باد داد!

اکو ایران/متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

رقابت ریاست جمهوری 2024 در تلاطم است. هریس برتری ترامپ در نظرسنجی‌ها و جمع آوری کمک‌های مالی را جبران کرده است. شانس رئیس جمهور سابق برای کاهش برتری دموکرات‌ها در میان رای دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار کم است. و چگونگی واکنش رای دهندگان به حملات لفظی ترامپ که یادآور سال 2016 است، نامشخص است.
 
به گزارش اکوایران، یک دوره 17 روزه بی‌سابقه در تاریخ آمریکا، آنچه که برای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ مسیری روشن به سوی پیروزی به نظر می‌رسید را به باد داد. 

پس از اینکه ترامپ از یک سوء قصد جان سالم به در برد، یک حزب جمهوریخواه متحد گرد هم آمد. رقیب او، رئیس جمهور جو بایدن، با کاهش حمایت در نظرسنجی‌ها، کمک‌های مالی ضعیف و نگرانی‌های درون حزبی در مورد توانایی خود مواجه بود، که در حال رسیدن به اوج ضعف خود بود.

و سپس رقابت ریاست جمهوری 2024 زیر و رو شد.

به نوشته سی‌ان‌ان، ترامپ در سخنرانی خود در پایان مجمع جمهوری خواهان، متن سخنرانی را کنار گذاشت و در حالت تهاجمی قرار گرفت و سخنان حزبی تندی ایراد کرد که استراتژی حزب برای نمایش وحدت را خنثی کرد. سه روز بعد، بایدن از رقابت خارج شد. در عصر آن روز، دموکرات‌ها آنقدر سریع حول کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور متحد شدند که او عملاً نامزدی او تثبیت شد - و در مسیر شکستن رکوردهای جمع‌آوری کمک‌ها قرار گرفت.

در میان شور و شوق تازه‌ای که در میان دموکرات‌ها به وجود آمده بود، کمپین ترامپ با بحث‌های ناخواسته‌ای در مورد اظهارنظرهای قبلی معاون او، سناتور اوهایو، جی‌دی ونس، مواجه شد که «خانم‌های گربه‌دار بدون فرزند» را مسخره کرده بود.

در همان حال، کمپین ترامپ در تلاش برای یافتن یک خط حمله منسجم علیه هریس بود - چالشی که با حضور ترامپ در همایش انجمن ملی خبرنگاران سیاه پوست در شیکاگو در روز چهارشنبه به اوج خود رسید.

به نظر می‌رسید که رئیس‌جمهور سابق هرگونه تظاهر به انضباط در پیامرسانی را کنار گذاشته و با بیان دروغ‌هایی درباره میراث نژادی هریس جنجال برانگیخت و ادعا کرد که معاون رئیس‌جمهور - دختر دو مهاجر هندی و جامائیکایی - اکنون پس از سال‌ها «می‌خواهد به عنوان سیاهپوست شناخته شود». سپس کمپین او وارد عمل شد و آن حملات را ادامه داد.

اظهارات ترامپ در مورد هریس فصلی جدید و در عین حال آشنا، را در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 آغاز می‌کند.

اکنون، رقابت 2024 در تلاطم است. هریس برتری ترامپ در نظرسنجی‌ها و جمع آوری کمک‌های مالی را جبران کرده است. شانس رئیس جمهور سابق برای کاهش برتری دموکرات‌ها در میان رای دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار کم است. و چگونگی واکنش رای دهندگان به حملات لفظی ترامپ که یادآور سال 2016 است، نامشخص است.

طوفان در کمپین انتخاباتی طی دو هفته گذشته باعث شد تا دموکرات‌هایی که بی‌علاقه بودند، ناگهان احساس خوش‌بینی جدیدی داشته باشند، در حالی که جمهوری‌خواهان در شگفتند و امیدوارند که ترامپ و متحدانش بتوانند روی این چالش بسیار متفاوت تمرکز کنند.

یکی از مشاوران جمهوری خواه نزدیک به کمپین ترامپ گفت: «مردم باید صحبت در مورد این که کودتا شده است را متوقف کنند. ما در آن رقابت پیروز شدیم، و اکنون باید دوباره آماده شویم و یک رقابت دیگر را ببریم.

ترس از تغییر نتیجه یک بازی برده
برای ماه‌ها، اطرافیان ترامپ احساس می‌کردند که او نمی‌تواند ببازد.

پس از محکومیت او در نیویورک، میزان کمک‌های مالی او به شدت افزایش یافت و مشاورانش را شگفت زده کرد. مشکلات حقوقی او در جاهای دیگر با رسوایی در دفتر دادستانی جورجیا و پیروزی در دادگاه عالی حل شد. و بایدن، در مناظره‌ای که خیلی زودتر از حد معمول برگزار شد، عملکرد تاسف باری داشت.

سپس، دو روز قبل از شروع مجمع جمهوری خواهان، در یک تجمع در باتلر، پنسیلوانیا، گوش ترامپ در یک سوءقصد زخمی شد.

پس از آن، بایدن اعلام کناره‌گیری کرد، دموکرات‌ها اطراف هریس جمع شدند و ترامپ وارد یک رقابت بسیار متفاوت شد.

کمپین انتخاباتی ترامپ دو سال گذشته را صرف ساختن کتابچه‌ای کرده بود که برای حمله به رئیس جمهور 81 ساله طراحی شده بود، از جمله سرمایه گذاری ده‌ها میلیون دلار برای داده‌ها، مدل سازی و تبلیغاتی که دقیقاً بایدن را هدف قرار می‌دادند.

با یان حال مشاوران ترامپ تاکید کرده‌اند که کمپین او مدت‌ها قبل از کناره‌گیری رسمی بایدن برای تغییر بالقوه آماده بود.

آن‌ها استدلال کرده‌اند که با این باور که حزب دموکرات اولین زن سیاه پوست را که معاون رئیس جمهور شد، دور نخواهد زد، آماده سازی تحقیقات علیه هریس آغاز کرده بودند. با این حال، علیرغم آمادگی‌ها، کمپین ترامپ هنوز نتوانسته است یک پیام منسجم در مورد معاون رئیس جمهور پیدا کند.

ترامپ روز شنبه در یک گردهمایی تبلیغاتی در آتلانتا گفت: «ما باید سخت کار کنیم تا او را تعریف کنیم. من حتی نمی‌خواهم او را تعریف کنم. من فقط می‌خواهم بگویم او کیست. او یک نمایش وحشتناک است او کشور ما را نابود خواهد کرد.»

مشاوران ترامپ اذعان کرده‌اند که هنوز در حال تعیین بهترین راه برای تعریف رقیب جدید او هستند. ترامپ خود در طول سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود، مجموعه‌ای از حملات را آزمایش کرده است.

اما او ممکن است این فرصت را پیدا نکند که این حملات را رو در رو انجام دهد. هریس گفته است که در مناظره‌ای در 10 سپتامبر به میزبانی ABC که ترامپ و بایدن برای آن توافق کرده بودند شرکت خواهد کرد. اما رئیس‌جمهور سابق در عوض برای مناظره‌ای به میزبانی فاکس نیوز فشار می‌آورد و شنبه نوشت که در 4 سپتامبر با او در شبکه محافظه‌کار دوست‌دار ترامپ مناظره خواهد کرد، «وگرنه من اصلاً او را نخواهم دید».

هریس به نوبه خود به تعهد ترامپ در ماه می برای مناظره ABC اشاره کرد.

او نوشت: «همانطور که او موافقت کرده بود، در 10 سپتامبر آنجا خواهم بود. امیدوارم او را آنجا ببینم.»

نگرانی از فقدان استراتژی ترامپ
مشاوران ارشد ترامپ می‌گویند که کمپین علیه هریس عمدتاً بر همان موضوعاتی متمرکز است که زمانی برای انتقاد از بایدن استفاده می‌شد: آمار جنایت، مهاجرت و تورم، و استدلال می‌کنند که معاون رئیس‌جمهور نقش کلیدی در شکل‌دهی رویکردهای دولت به این موضوعات داشته است.

در خارج از مبارزات انتخاباتی، متحدان ترامپ نگران هستند که هیچ استراتژی برای رقابتی که اکنون نزدیک است وجود ندارد.

یکی از منابع نزدیک به ترامپ به سی ان ان گفت: «این کمپین از خود راضی به نظر می‌رسد.»

دیگری گفت: «هیچ کار میدانی وجود ندارد که بتوانیم ببینیم - هیچ عملیات رسانه‌ای.»

همان ترامپ قدیمی
برای ترامپ، کنفرانس خبرنگاران سیاهپوست در شیکاگو فرصتی بود برای بازپس گیری توجه رسانه‌ها پس از یک هفته که هریس تیتر اخبار را در اختیار داشت. اما این یک حرکت پرخطر بود که برخی از متحدان را نگران کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ قبل از روی صحنه رفتن رئیس جمهور سابق گفت: «این رویداد، بیش از هر کاری که او در این چند ماه انجام داده است، پتانسیل برای به انحراف رفتن را دارد».

بلافاصله اینطور شد.

ترامپ به ریچل اسکات، خبرنگار ای‌بی‌سی نیوز، به دلیل اولین سوالش که به تاریخچه اظهارات نژادپرستانه او اشاره می‌کرد، حمله کرد و پرسید که چرا رای دهندگان سیاه پوست باید به او اعتماد کن. بحث از آنجا شروع شد و ترامپ به دروغ هریس را به انکار میراث نژادی‌اش برای منافع سیاسی متهم کرد.

ترامپ گفت او همیشه از میراث هندی بود و فقط میراث هند را تبلیغ می‌کرد. تا سال‌ها پیش نمی‌دانستم که او سیاه‌پوست است، زمانی که سیاه‌پوست شد و حالا می‌خواهد به عنوان سیاه‌پوست شناخته شود.

علاوه بر برانگیختن جنجال‌هایی که یادآور کمپین انتخاباتی او در سال 2016 است، اظهارات ترامپ همچنین تلاش‌های کمپین او را برای تمرکز بر سابقه سیاست مهاجرتی هریس - که شامل تبلیغات چند میلیون دلاری در شش ایالت میدان نبرد بود – تضعیف کرد.

قبل از اظهاراتش در این نشست، کمپین ترامپ تلاش کرده بود از اظهارات نژادی درباره هریس، از جمله اینکه استخدام او به دلیل تبعیض مثبت بوده است، فاصله بگیرد.

اما از آن زمان، ترامپ و کمپین انتخاباتی او حمله او به میراث نژادی هریس را دوچندان کردند. و روز بعد ترامپ عکسی از هریس در ساری (لباس سنتی هندی) منتشر کرد.

این پیام‌ها چندین جمهوری‌خواه را ناراحت کرد و بسیاری گفتند امیدوارند که این پیام به بخشی ماندگار از مواضع کمپین تبدیل نشود.

یکی از منابع نزدیک به ترامپ گفت او هرگز از این عقب نشینی نخواهد کرد، او نمی‌تواند قبول کند که اشتباه کرده است. اکنون آن‌ها این حملات را دو برابر و سه برابر خواهند کرد.

هریس در دام ترامپ نیافتاد
در حالی که ترامپ در شیکاگو روی صحنه می‌رفت، هریس به کاخ سفید می‌رفت تا با بایدن دیدار کند. تلاش برای شکست دادن ترامپ یکی از موضوعات گفتگوی آن‌ها بود.

در آن شب، وقتی او به جمعی از زنان سیاهپوست سخنرانی کرد، پاسخی تند و در عین حال سنجیده ارائه کرد و اظهارات او را «همان نمایش قدیمی: تفرقه افکنی و بی احترامی» خواند و رد شد.

با این حال احتمالاً این گونه اظهارات تمسخر آمیز در مورد نژاد هریس برای جمهوری خواهان و حامیان ترامپ نتیجه معکوس خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar