نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

کیهان: برخی وزرای پیشنهادی از طیف فتنه و باند افراطیون مدعی اصلاحات هستند

منبع
کيهان
بروزرسانی
کیهان: برخی وزرای پیشنهادی از طیف فتنه و باند افراطیون مدعی اصلاحات هستند

کیهان/متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

کارنامه وزرای معرفی شده باید با دقت و جزءبه‌جزء بررسی شود و اگر شخصی منافع ملی و امنیت ملی را بازیچه قرار داده باشد، رد شود، حتی وقتی عده‌ای با نادیده گرفتن خطوط قرمز نظام از او حمایت کرده‌ باشند. وزیر در جمهوری اسلامی ایران باید انقلابی، متدین، خدوم، فاقد غرور، متصل به مردم و مایه کارآمدی دولت باشد.
 
  عناصر فتنه بخشی از ملت به حساب نمی‌آیند
ملت بزرگ ایران شایسته آن است که دولت برای او از هستی خود مایه بگذارد و مجاهدت کند. در میان وزرای پیشنهادی، افرادی با سابقه و عملکرد قابل دفاع وجود دارند اما اشخاص دیگری نیز در این فهرست جای گرفته‌اند که در فتنه 88 و نیز در همه یا برخی فتنه‎‌های پس از آن، هماهنگ با دشمن، علیه انقلاب و نظام اسلامی عمل کرده‌اند. فتنه‌گران در سال 88 با عدم تمکین به قانون و دروغ تقلب در انتخابات، آشوب به راه انداختند و دیکته‌ سازمان‌های جاسوسی را پیاده کردند. طبعا وقتی در کابینه پیشنهادی افرادی باشند که در سال 88 مقابل عظمت ملت و افتخار و شکوه مردمسالاری دینی ایستادند، اصلا بخشی از ملت به حساب نمی‌آیند و مجلس نمی‌تواند به آنها اعتماد کند. چنین افرادی اعتقادی به مجاهدت برای حل مشکلات مردم ندارند و حتی برای انتقام از مردم، به جای تسهیل زندگی آنان، به تعداد مشکلات آنها می‌افزایند.
کارنامه وزرای معرفی شده باید با دقت و جزءبه‌جزء بررسی شود و اگر شخصی منافع ملی و امنیت ملی را بازیچه قرار داده باشد، رد شود، حتی وقتی عده‌ای با نادیده گرفتن خطوط قرمز نظام از او حمایت کرده‌ باشند. وزیر در جمهوری اسلامی ایران باید انقلابی، متدین، خدوم، فاقد غرور و متصل به مردم باشد.


کشور را دچار عقبگرد و دولت را مبتلا به رکود و سوءتدبیر عمدی ساختن، از خصوصیات طیف فتنه و باند افراطیون مدعی اصلاحات است که دولت را نردبانی برای ادامه دادن روند فجایع تحمیل کرده به مردم در دولت برجام می‌بینند. مبادا مجلس شورای اسلامی به این افراد اعتماد کند. وزیر باید علاوه‌بر صلاحیت فنی، دارای صلاحیت سیاسی باشد و شناخت معارف انقلاب اسلامی و وفاداری تا پای جان به انقلاب از ویژگی‌های او باشد.
مجلس محترم می‌بایست به خط انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که شهید رئیسی دنبال می‌کرد، چشم بدوزد و افرادی را که صلاحیت و توانایی تداوم این راه را دارند، برگزیند. چنین افرادی قدرت را وسیله‌ای برای خدمت قرار می‌دهند و در دولت همکاری و هم‌افزایی ایجاد می‌کنند و عامل ناکارآمدی، تعارض و تناقض نخواهند بود. نمایندگان مجلس مسئولیت دارند افراد فاقد صلاحیت‌های قانونی را تایید نکنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar