نماد آخرین خبر

انتشار «من اگر روضه‌خوان بودم»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
انتشار «من اگر روضه‌خوان بودم»

ایسنا/ کتاب «من اگر روضه خوان بودم» به قلم ملیحه سادات مهدوی شهری منتشر شد. 

ملیحه سادات مهدوی شهری تلاش کرده تا روضه‌های محرم را با نگاهی تازه به روایت‌ها بازنویسی کند.

این کتاب شامل یازده مجلس روضه مکتوب با محور حضرت زینب علیهاالسلام است. درواقع روضه‌خوان این بار به طرز دیگری از کربلا می‌خواند تا بدانیم اگر زینب نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

ملیحه سادات مهدوی این روضه‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده بوده اما به‌دلیل استقبال بسیار مخاطبانش و درخواستشان برای انتشار آن‌ها در قالب کتاب، این نوشته‌ها را در قالب کتاب در انتشارات کتاب جمکران در ایام عزای سید و سالار شهیدان در سال ۱۴۰۳ وارد بازار کتاب کرده است.

کتاب «من اگر روضه خوان بودم» با تصویرگری زهرا اطهم‌خانی در ۹۶ صفحه و با قیمت ۸۵ هزار تومان تومان در سایت کتاب جمکران و کتابفروشی‌های سراسر کشور از هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در برشی از کتاب می‌خوانیم: :«من از اهل کاروان خبر ندارم، اما حدس می‌زنم زینب به کربلا که رسیده، فارغ از همۀ آنچه در انتظارش بوده، اول از همه تَل را پیدا کرده، بعد دشت را کاویده که تا کجا جای گریز دارد، بعد فاصله‌ها را سنجیده، بعد قلق بستن خیمه را یاد گرفته، بعد هم دست به زانوهایش کشیده و زیر لب گفته: «از عهدۀ همه‌اش برمی‌آیم...».

اِالّا یک چیز!

برای آن یک چیز هم شب عاشورا خودش را در آغوش حسین رها کرده و با چشم‌هایی که از شدت هراس می‌لرزیده، بی‌هیچ حرفی به قلبش اشاره کرده که یعنی: «حسین جان ببین دارد از سینه بیرون می‌افتد! من تاب همه‌چیز را دارم اِالّا فراق تو...».

و همان‌طور که در آن سکوتِ تب‌دار، چیزی جز صدای کوبیده شدن قلب زینب به سینه‌اش شنیده نمی‌شده، میان لرزش اشک‌هایی که برای فرونچکیدنش در تقلا بوده، حسین انگشت اشاره‌اش را روی قلب زینب گذاشته و آن یک چیز را هم حل کرده... .

و بعداز آن اشارۀ حسین بوده که زینب از پس همه چیز برآمده؛

حتی از پسِ بی‌حسینی... .»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره