نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
کتاب

فروش یک میلیون نسخه‌ای آثار برنده نوبل ادبیات

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فروش یک میلیون نسخه‌ای آثار برنده نوبل ادبیات

ایسنا/کتاب‌های نوشته هان کانگ پس از کسب جایزه نوبل ادبیات، بیش از یک میلیون نسخه فروخته شد که نقطه عطف جدیدی در تاریخ نشر کره جنوبی محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام کتابفروشی‌های بزرگ در کره جنوبی، کتاب‌های نوشته شده توسط هان کانگ پس از برنده شدن جایزه نوبل ادبیات، بیش از یک میلیون نسخه فروخته است که این فروش بی‌سابقه نقطه عطف جدیدی در تاریخ نشر کره محسوب می‌شود و تخمین زده می شود که فروش کتاب های الکترونیکی وی نیز بیش از ۷۰ هزار نسخه باشد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، آثار هان کانگ شامل «اعمال انسانی»، «گیاهخوار» و «ما از هم جدا نمی‌شویم» در میان عناوین پرفروش هستند.

پنج شنبه گذشته، هان کانگ به عنوان اولین زن کره ای و اولین زن آسیایی باکسب جایزه نوبل ادبیات، تاریخ ساز شد.

رمان "۱Q۸۴" نوشته هاروکی موراکامی نویسنده مطرح ژاپنی با فروش ۶۰۰ هزار نسخه طی حدود دو ماه موفقیت‌آمیز بوده است اما هشت ماه طول کشید تا این رمان به فروش یک میلیون نسخه‌ای برسد.

کیم هیون جونگ که از سال  ۲۰۰۸ در بخش کتاب‌های پرفروش مرکز کتاب کیوبو مشغول به کار است، اظهار کرد: «زمانی که رمان "۱Q۸۴" منتشر شد، به دلیل محبوبیتش کمبود نسخه وجود داشت، اما این با تقاضای کتاب‌های هان کانگ قابل مقایسه نیست»

آثار هان اغلب به آسیب‌های تاریخی می پردازد. رمان سال ۲۰۱۴ او با نام «اعمال انسانی» درباره قیام می ۱۹۸۰ گوانگجو است، درحالی که رمان  سال ۲۰۲۱ او با نام "از هم جدا نخواهیم شد" قرار است در فوریه سال آینده به زبان انگلیسی منتشر شود نیز به قیام ججو در سال‌های ۱۹۴۸-۱۹۴۹ می‌پردازد.

آکادمی سوئد، هان کانگ را به دلیل «نثر شاعرانه‌اش که آسیب‌های تاریخی را شامل می‌شود و شکنندگی زندگی انسان را آشکار می‌کند»، شایسته دریافت جایزه نوبل معرفی کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره