logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آیا این ون جدید ناجی شرکت «هایما» می شود؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آیا این ون جدید ناجی شرکت «هایما» می شود؟

آخرین خودرو/ شرکت چینی هایما که روزهای نسبتا سختی را پشت سر می‌گذارد، با رونمایی از ون EX00 می خواهد کمی اوضاع خود را بهبود ببخشد. این ون طراحی پیشرفته دارد و برای ناوگان‌ های عمومی و شرکت ‌های تاکسیرانی توسعه یافته است.

به گزارش آخرین خودرو، با توجه به جمعیت بالای چین و گستردگی سرویس‌ های حمل و نقل عمومی، خودروسازان این کشور معمولاً حساب ویژه‌ ای روی شرکت‌ های فعال در این حوزه باز می ‌کنند و با تولید محصولاتی ویژه سعی دارند نظر مثبت آنها را جلب نمایند. ون هایما در واقع با این هدف راهی میدان رقابت خواهد شد. نماینده هایما در این بخش رقابت سختی را پیش روی خود خواهد داشت، چرا که تعداد ون ‌های طراحی شده برای ناوگان تاکسیرانی در چین خیلی زیاد است.

ون هایما EX00 با همکاری شرکت Zhixing Box توسعه یافته است.  تصاویر موجود نشان می ‌دهند که این ون طراحی ظاهری مدرنی دارد. چراغ‌ های اصلی این خودرو دارای فرم خاصی هستند. برای دسترسی آسان به قسمت کابین دو در وجود دارد. یکی از این درها کشویی است و با کنار رفتن آن مکان ورود به کابین فراهم می‌شود.

در داخل کابین همه چیز با اولویت راحتی سرنشینان طراحی شده است. با کمی دقت در جزئیات کابین می ‌توان شباهت ‌هایی بین ون هایما و تاکسی ‌های لندن مشاهده کرد. صندلی ‌های این ون دارای چینش ۱+۱+۳ هستند. جالب اینکه در کنار صندلی راننده خبری از صندلی شاگرد نیست، زیرا فضای موجود به چمدان ‌ها یا سایر لوازم سفر سرنشینان اختصاص پیدا کرده است. در ردیف دوم هم فقط یک صندلی وجود دارد و فضای باقیمانده برای نصب یخچال مورد استفاده قرار گرفته است. ردیف سوم این ون ۳ صندلی دارد که از بین آنها یک صندلی اختصاصی است. این صندلی از نوع موسوم به جاذبه صفر بوده و مسافر مربوطه می‌ تواند با تنظیم پشتی حین سفرها دراز بکشد. برای سرگرم کردن سرنشینان در طول سفرها هایما ون مدرن خود را به چند نمایشگر بزرگ تجهیز کرده است.

به گفته هایما این ون مراحل توسعه را با موفقیت پشت سر گذاشته و در سه ماهه پایانی سال جاری وارد بازار خواهد شد. البته هنوز مراحلی مثل انجام تست تصادف، بررسی کیفیت کابین از نظر لرزش و صداهای مزاحم، مدیریت حرارت، تنظیم شاسی و برخی مراحل دیگر باقی مانده است.

از لحاظ ابعاد اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی  بر اساس شنیده‌ها ون هایما طولی برابر با ۴۵۰۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۸۵۰ میلیمتر می‌رسد.

نیروی مورد نیاز ون هایما  EX00 توسط یک موتور الکتریکی تامین می‌شود. این موتور توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت را دارد و باتری ۶۲ کیلووات ساعتی آن را تغذیه می‌ کند. بر اساس استانداردو CLTC با اتکا به این باتری، امکان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر مسافت وجود دارد.

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، هایما حال و روز چندان خوشی ندارد. این شرکت در سال گذشته فقط ۲۷,۹۵۷ خودرو به مشتریان خود تحویل داده است. جالب اینکه این رقم در مقایسه با سال قبل ‌تر ۱۴.۶ افزایش یافته است. ناگفته نماند این خودروساز چینی به دلیل اوضاع مالی نامساعد، در سال ۱۳۹۸ مجبور شد بخشی از دارایی های خود را بفروشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره