نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

قوانین ایمنی «آلفارومئو» را مجبور به جابجایی محل نصب پلاک کرد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
قوانین ایمنی «آلفارومئو» را مجبور به جابجایی محل نصب پلاک کرد

آخرین خودرو/ یکی از ویژگی ‌های هویتی محصولات آلفارومئو، جلو پنجره مثلثی شکل موجود در دماغه آنهاست. استفاده از این المان نمادین باعث شده پلاک به یکی از طرفین سپر منتقل شود. اما از این به بعد خودروساز ایتالیایی مجبور است پلاک را در قسمت میانی نصب کند.

به گزارش آخرین خودرو، این موضوع با قوانین ایمنی ارتباط دارد. بر اساس مقررات جدید مربوط به ایمنی عابرین پیاده، پلاک باید حتماً در وسط نصب شود. آنطور که مدیر طراحی آلفارومئو در مصاحبه با نشریه اتوکار انگلستان گفته، قوانین ایمنی عمومی اتحادیه اروپا این شرکت را به اتخاذ چنین تصمیمی مجبور کرده است. طبق یافته‌ های محققین اروپایی نصب پلاک در قسمت میانی احتمال صدمه به عابرین پیاده را کاهش می‌ دهد.

دلایلی که برای لزوم نصب پلاک در قسمت میانی مطرح می ‌شود، کمی عجیب به نظر می‌ رسند. برای نمونه، شاید برخورد با عابر پیاده به جای گوشه‌ های سپر درست از وسط اتفاق بیفتد؛ همچنین این سوال مطرح می‌ شود که آیا پلاک شدت صدمه را واقعاً خیلی افزایش می‌ دهد؟ اگر پاسخ به این سوال مثبت است، می‌ توان مثل بسیاری از ایالت‌ های آمریکا، فقط نصب پلاک عقب را اجباری کرد؛ و یا حتی می‌توان به جای پلاک‌ های فلزی و پلاستیکی از استیکر و برچسب به عنوان پلاک استفاده نمود.

شاید به خاطر قوانین جدید است که مدیر طراحی آلفارومئو تایید کرده نسل بعدی جولیا و استلویو با جلو پنجره‌ های باز طراحی شده، به فروش خواهند رسید. این دو مدل قرار است با پیشرانه برقی راهی بازار شوند. با توجه به این موضوع و عدم نیاز به جلوپنجره سنتی می‌ توان تغییرات زیادی را در نمای روبرو و قسمت دماغه اعمال کرد.

ناگفته نماند مشخص نیست که آیا آلفارومئو در محل نصب سپر مدل‌ هایی که خارج از اتحادیه اروپا عرضه می کند، تصمیم مشابهی خواهد گرفت یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره