logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فیس لیفت «هونگچی H6» معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فیس لیفت «هونگچی H6» معرفی شد

آخرین خودرو/ برند لوکس هونگچی از فیس لیفت سدان H6 رونمایی کرد. این نسخه در ۵ تیپ متنوع و با قیمتی بین ۱۸۰ الی ۲۴۰ هزار یوان به فروش خواهد رسید. با نرخ روز ارز این ارقام به ترتیب معادل ۱.۵ و ۲ میلیارد تومان می‌شوند. برخلاف انتظار، دامنه تغییرات در این نسخه بسیار محدود بوده و خبری از جراحی گسترده، چه در نمای ظاهری و کابین و چه در زیر پوسته، نیست.

ابعاد و طراحی خارجی
شاید بدانید هونگچی H6 در دسته سدان‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۹۰، ۱۸۸۰ و ۱۴۵۵ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن به ۲۹۲۰ میلی‌متر می‌رسد. در حالت استاندارد این خودرو روی رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهایی به ابعاد ۲۲۵/۵۰ حرکت می‌کند. در صورت سفارش مشتری، پشت این رینگ‌های چند پره زیبا کالیپر‌های ترمز ساخت برمبو نصب می‌شود.

فیس لیفت هونگچی H6 به عنوان مدل ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود. در نمای روبرو جلو پنجره بزرگ با گرافیک سه بعدی بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. در قسمت میانی جلوپنجره، نشان معروف هونگچی که شامل یک خط عمودی قرمز رنگ است، جا خوش کرده؛ این نشان از روی کاپوت شروع شده و تا جلوپنجره جریان پیدا می‌کند. به دلیل نورپردازی، این نشان در شب جلوه خاصی به H6 می‌بخشد. در نمای عقب برآمدگی قابل توجه لبه صندوق، فرم Y شکل چراغ‌ها، قطعه کرومی سپر و خروجی‌های اگزوز دوقلو از المان‌های شاخص هستند.

طراحی داخلی و امکانات
در داخل کابین استفاده از ترکیب رنگ تیره و روشن، فضای جذابی را پدید آورده است. همچون قبل، نمایشگر عمودی حاضر در قسمت میانی داشبورد اندازه‌ای برابر با ۱۲.۶ اینچ دارد. نمایشگر حاضر در پشت فرمان D شکل نیز بدون تغییر باقی مانده و همان نمونه ۱۲.۳ اینچی است. مثل سایر مدل‌های جدید کمپانی، فیس لیفت H6 هم به سیستم هونگچی ۳.۰ پلاس تجهیز شده، این سیستم قابلیت‌های بیشتری مثل فرمان‌های صوتی و امکان شخصی‌سازی مسیریاب را به ارمغان می‌آورد. نورپردازی داخلی با امکان نمایش ۲۵۳ رنگ متنوع، سیستم پایش میزان باد تایرها، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ایربگ‌های مخصوص جلو و جانبی، آینه‌های گرم شونده و صندلی‌های اسپرت از امکانات استاندارد این خودرو در تمامی تریم‌ها هستند. در تریم‌های پرچمدار موارد دیگری مثل گرمکن فرمان، تزیینات فیبر کربنی، روکش‌های چرمی، سیستم هداپ دیسپلی ۱۰.۹۸ اینچی، سیستم صوتی داینادیو با ۱۲ بلندگو، ماساژور صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های عقب و سیستم خوشبوکننده کابین به لیست تجهیزات استاندارد اضافه می‌شوند. در لیست آپشن‌های این سدان لوکس سامانه کمک راننده پیشرفته به چشم می‌خورد. ناگفته نماند صندوق عقب این خودرو بسیار جادار بوده و گنجایشی برابر با ۵۹۲ لیتر دارد.

مشخصات فنی هونگچی H6
فیس لیفت هونگچی H6 کماکان با همان موتور ۲ لیتری توربو به فروش می‌رسد. خروجی این موتور بسته به تریم متغیر است، اما در تمامی تریم‌ها گیربکس ۸ سرعتی خودکار وظیفه انتقال نیروی آن به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

در تریم‌های پایین رده، موتور مذکور ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این تریم‌ها صفر تا صد را در زمان ۷.۸ ثانیه طی کرده و مصرف سوختی برابر با ۶.۵ لیتر دارند. اما در تریم‌های بالارده این موتور طوری تنظیم شده که می‌تواند ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. صفر تا صد این تریم‌ها ۶.۸ ثانیه و مصرف سوخت آنها بین ۶.۵ و ۶.۸ لیتر عنوان شده است. حداکثر سرعت تمامی تریم‌ها به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره