نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«ب ام و» دو مدل برقی کوچک وارد بازار می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«ب ام و» دو مدل برقی کوچک وارد بازار می کند

آخرین خودرو/ به گفته برخی منابع نزدیک به ب ام و، این شرکت به تولید دو مدل کوچک برقی با نام‌های i1 و i2 چراغ سبز نشان داده است. طبق گزارش‌های رسیده از این منابع، دو مدل مذکور اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست و توسعه در مجموعه اختصاصی کمپانی واقع در مونیخ هستند. پس از طی این مراحل، i1 و i2 همزمان با سری ۱ و سری ۲ درون سوز عرضه خواهند شد.

هدف از عرضه دو مدل i1 و i2 افزایش حق انتخاب مشتریان و ارائه گزینه‌های الکتریکی ارزان‌تر  اعلام شده است. در حال حاضر ارزان‌ترین مدل برقی ب ام و، کراس اوور iX1 است که ۴۶۲۰۵ پوند قیمت دارد.

انتظار می‌رود ب ام و i1 در اتاق‌های هاچبک و سدان تولید شود. مدل i2 هم احتمالاً یک کراس اور کوچک با اتاق استاندارد و کوپ خواهد بود. بِرند کوربر مدیر محصولات کمپانی در مصاحبه با نشریه اتوکار انگلستان، سیاست این خودروساز بزرگ آلمانی را افزایش حضور در تمامی بازارها و ایجاد ارتباطات قوی‌تر با مشتریان جوان اعلام کرده است. از دید آقای کوربر هر چند تولید و فروش i1 و i2 حاشیه سود بسیار کمتری خواهد داشت، اما حضور آنها در سبد محصولات کمک شایانی به تحقق این هدف خواهد کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های ب ام و، عرضه i1 از سال ۲۰۲۷ شروع خواهد شد. مدل اسپرت‌تر i2 هم در سال ۲۰۲۸ از راه خواهد رسید. با توجه به توسعه پلتفرم پیشرفته نئو کلاس که مخصوص خودروهای برقی ب ام و است، به احتمال زیاد دو مدل مورد بحث بر مبنای این پلتفرم اختصاصی توسعه می‌یابند. این پلتفرم از فناوری ۸۰۰ ولتی و انواع پیشرانه‌های تک و دو موتوره پشتیبانی می‌کند. اولین مدل مبتنی بر این پلتفرم سال آینده رونمایی خواهد شد.

ب ام و تاکید کرده برخلاف مرسدس بنز که قصد دارد مدل کوچک A کلاس را در سال ۲۰۲۶ بازنشسته کند، تا جایی که امکان دارد به مدل‌های کوچک خود وفادار باقی بماند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره