نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بررسی بنلی لئونچیو ۲۵۰؛ بچه شیر چینی با روح ایتالیایی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
بررسی بنلی لئونچیو ۲۵۰؛ بچه شیر چینی با روح ایتالیایی

آخرین خودرو/ موتور Benelli Leoncino 250 خود را وارد سگمنت ۲۵۰ سی سی که کاملا شلوغ است، قرار می‌دهد. بنابراین، آیا این موتورسیکلت آنچه را برای متمایز شدن از رقبا و توجیه قیمت نسبتاً بالای خود لازم دارد، به کاربر ارایه می‌دهد؟

در حال حاضر، علاقه‌مندان در کلاس ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی سی می‌توانند از موتورهای نیکد، کروزرها، کافه ریسر و موتورهای اسپرت سطح پایین استفاده کنند و با توجه به تعداد گزینه‌های موجود برای مشتریان، به ویژه در سطح قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، لئونچیو ۲۵۰ باید حسابی تلاش کند تا بتواند نظر خریداران را به سوی خود جلب سازد.

بنلی در اوایل سال ۲۰۱۹ مدل Leoncino 500 را هم به بازار عرضه کرد و  نسخه کوچکتر آن یعنی مدل Leoncino 250 را چند ماه بعد از آن به میدان فرستاد. به نظر شما آیا بچه شیر چینی توان رقابت در یک سگمنت شلوغ و پرطرفدار را دارد یا نه؟

بررسی طراحی‌ موتورسیکلت بنلی لئونچیو ۲۵۰
از نظر طراحی، این محصول ظاهری تقریبا نئو رترو دارد و شمایل آن با برادر بزرگترش یعنی مدل ۵۰۰ سی سی یکسان است. شکل باک سوخت، طراحی طوقه و پره های آلیاژی، بخش عقب کوتاه و شل‌گیر عقب شناور، همگی ارتباط آن را با لئونچیو ۵۰۰ کاملاً آشکار می‌کند.

با این حال، همه چیز یکسان نیست، اگرچه برای تشخیص تفاوت‌ها باید کمی بیشتر دقت کنید. Leoncino 250 به جای چراغ جلوی گرد مشابه برادر بزرگترش، یک چراغ جلوی بیضی شکل دریافت کرده است. همچنین گلگیر جلوی آن کمی بزرگتر بوده و اگزوز نیز همین وضعیت را دارد. با کمی دقت بیشتر، متوجه خواهید شد که دوشاخ جلو باریک‌تر هستند و دیسک های ترمز هم کوچکتر شده‌اند. همچنین با طول 2030 میلی متر و ارتفاع 1115 میلی متر، از نظر اندازه کلی هم کوچکتر از برادرش شده است.

مشخصات فنی و کیفیت سواری
بنلی سواری راحت را حداقل برای بالاتنه راکب تضمین می‌کند و فرمان پهن آن ارگونومی مطلوبی را برای راکب به ارمغان می‌آورد. با این حال، با توجه به ابعاد کوچکتر و رکاب‌های عقب آن، قسمت پایین بدن به خصوص برای راکبان قدبلند ممکن است کمی در تنگنا قرار گیرد. زین کوتاه بخش عقب لیونچیو ۲۵۰ را شیک‌تر نشان می‌دهد، اما فضای سرنشین عقب را نیز کمتر می‌کند.

صفحه کیلومتر تمام دیجیتال Leoncino 250 حتی در حین حرکت هم کیفیت و خوانایی مناسبی دارد. با این حال، صفحه نمایش در گوشه‌های بالا سمت راست و چپ فضای خالی زیادی دارد که می‌توان از آن برای نمایش زمان و مصرف سوخت استفاده کرد.

این‌ موتورسیکلت توسط یک انجین ۲۴۹ سی سی تک سیلندر مایع خنک که از TNT25 گرفته ‌شده است، نیروی خود را تامین می‌کند. توان این پیشرانه معادل ۲۵.۴ اسب بخار و ۲۱ نیوتن متر گشتاور است که در صدر کلاس جا نمی‌گیرند. به عنوان مثال، KTM 250 Duke و Honda CB 300R هر دو قدرت بیشتری تولید می‌کنند و متأسفانه این کمبود توان انجین در نحوه عملکرد لئونچیو ۲۵۰ آشکار است.

شتابگیری به اندازه کافی سریع نیست و موتورسیکلت‌ به صورت یکنواخت در دور موتورهای مختلف حرکت می‌کند که می‌تواند برای راکبان بی تجربه عالی باشد. اما برای کسانی که به دنبال هیجان و شتاب مطلق هستند، Leoncino 250 ممکن است راضی کننده نباشد.

این انجین نیز نرم ترین نمونه موجود نیست. لرزش‌ها از طریق رکاب‌ها و باک بنزین در دور موتور بالای ۶۵۰۰ دور در دقیقه به وضوح احساس می‌شود، تا حدی که می‌تواند پس از یک سواری طولانی باعث بی‌حسی پاهای شما شود.

البته شما به راحتی می‌توانید بدون هیچ گونه ناک زدن با سرعت ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر در ساعت حتی در دنده ۵ حرکت کنید، که در ترافیک ها عالی است. مهمتر اینکه، نیاز به تعویض دنده زیادی ندارید و این نکته مثبتی است؛ زیرا گیربکس ۶ سرعته، اگرچه دقیق عمل می‌کند اما نرم ترین گیربکس موجود نیست و تعویض دنده‌های آن کمی سخت انجام می‌شود.

یکی از بزرگترین نقاط قوت لئونچیو ۲۵۰ تعادل مناسب هندلینگ پایدار و سواری دلچسب آن است. مطمئنا سیستم تعلیق کمی سفت تنظیم شده که باعث می‌شود سواری در جاده‌های ناهموار کمی آزاردهنده باشد، اما این مورد چیزی نیست که نتوانید با آن کنار بیایید. به لطف فرمان پهن، خم کردن موتور در پیچ ها آسان است و لاستیک‌های مناسب با چسبندگی زیاد هم اعتماد به نفس بالایی را به شما القا می‌کنند.

سخت افزار ترمزها هم تراز با رقبا انتخاب شده و اگرچه دیسک جلو کمی کوچکتر از ۲۵۰ Duke است اما در عقب، Leoncino 250 بزرگترین دیسک را در کلاس خود دارد. در مورد عملکرد ترمز هم باید گفت که قدرت توقف آنها اطمینان‌بخش است، اما احساس ترمزها می‌توانست کمی بهتر باشد.

نتیجه‌گیری
موتور بنلی لئونچیو ۲۵۰ دارای جنبه‌های مثبت و منفی است. در حالی که از مانورپذیری موتور به همراه تعادل و هندلینگ آن تحت تأثیر قرار گرفتیم، در مورد عملکرد پیشرانه و قدرت آن باید چند امتیاز منفی در کارنامه‌اش ثبت کنیم. ضمنا قیمت این  موتورسیکلت هم کمی بالاست و علاقمندان می‌توانند به جای به سراغ محصولات معتبر و کارکرده کی تی ام یا هوندا بروند.

مشخصات Benelli Leoncino 250

موتور: ۲۴۹ سی سی / تک سیلندر / ۴ سوپاپ / مایع خنک

گیربکس: ۶ سرعته

 قدرت: ۲۵.۴ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه

 گشتاور: ۲۱ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه

نقاط قوت: موتور انعطاف‌پذیر، تعادل هندلینگ

نقاط ضعف: قیمت بالا، لرزش انجین 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره