نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خودروهای برقی ها در برزخ؛ سقوط آزاد تسلا مدل Y در جدول فروش

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
خودروهای برقی ها در برزخ؛ سقوط آزاد تسلا مدل Y در جدول فروش

آخرین خودرو/ سال گذشته تسلا مدل Y با فتح بازارهای مختلف، توانست به پرفروش‌ترین خودروی جهان و اروپا تبدیل شود. اما به فاصله تنها چند ماه ورق برگشته و این کراس اوور الکتریکی نمی‌تواند مثل سابق نظر مشتریان را به خود جلب کند. طبق آمار مربوط به ماه می امسال، این کراس اوور آمریکایی به رتبه هجدهم جدول پرفروش‌ترین خودروهای اروپا سقوط کرده است.

به گزارش آخرین خودرو، نگاهی دقیق‌تر به آمار منتشر شده از سوی موسسه دیتا فورس نشان می‌دهد که فروش تسلا مدل Y با ۴۹ درصد افت به ۱۰۵۸۲ دستگاه کاهش یافته است. ظاهراً مشتریان اروپایی هم مثل مشتریان دیگر نقاط دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که خودروهای الکتریکی فعلاً مناسب نیستند.

برخلاف تسلا، اوضاع برای فولکس واگن بهبود پیدا کرده و این شرکت دو نماینده را در بین پرفروش‌ترین مدل‌ها دارد. بر اساس آمار، کراس اوور T-Roc که از سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود، صدرنشین جدول فروش ماه می است. داده‌ها گویای آن هستند که استقبال از این کراس اوور آلمانی در مقایسه با ماه می ۲۰۲۳ به اندازه ۱۲ درصد رشد کرده است. این خودرو در ماه می توانسته ۱۹۷۴۸ مشتری اروپایی را جذب کند.

بعد از فولکس واگن T-Roc، هاچبک جذاب گلف با فروش ۱۹۳۳۳ دستگاه در رتبه دوم جدول ماه می ایستاده است. این خودرو که دهه‌ها عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا را در اختیار داشت، در سال‌های اخیر به دلیل رشد محبوبیت مدل‌های شاسی بلند و کراس اوور با افت تقاضا روبرو شده است. با بهینه سازی‌هایی که در نسخه فیس لیفت گلف انجام شده، میزان فروش آن بهبود یافته و ۲۸ درصد رشد کرده است.

داچیا ساندرو که سال گذشته پس از تسلا مدل Y در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین خودروها قرار گرفت، در ماه می امسال رتبه سوم را از آن خود کرده است. با وجود شکست در سال گذشته، این هاچبک اقتصادی کماکان پرطرفدار بوده و در مقایسه با نماینده تسلا، مشتریان بسیار بیشتری دارد. این خودرو موفق به جذب ۱۸۶۷۶ مشتری در ماه می امسال شده است. در مقایسه با ماه می سال گذشته این رقم ۱۰ درصد افت دارد. بد نیست اشاره کنیم که در صورت احتساب میزان فروش از ابتدای سال تا پایان ماه می، این داچیا ساندرو است که در صدر جدول قرار می‌گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir