نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

افزایش چشمگیر فروش مدل‌های هیبریدی و برقی تویوتا در آمریکا

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
افزایش چشمگیر فروش مدل‌های هیبریدی و برقی تویوتا در آمریکا

آخرین خودرو/ شاخه تویوتا در آمریکای شمالی اخیراً آمار فروش مربوط به فصل دوم سال جاری را منتشر کرده است. بر این اساس، میزان فروش خودروهای برقی این شرکت با ۹ درصد افزایش به ۶۲۱,۵۴۹ دستگاه رسیده است. نکته جالب اینکه مدل‌های برقی و هیبریدی نقشی کلیدی در این افزایش فروش داشته‌اند.

در حال حاضر تویوتا ۲۹ مدل الکتریکی شده (شامل انواع خودروهای هیبریدی، هیبریدی شارژی، تمام الکتریکی و پیل سوختی) را در سبد محصولات خود دارد که نسبت به فصل قبلی دو مدل بیشتر است. طبق داده‌های موجود، در فصل دوم امسال تویوتا توانسته ۲۴۷,۳۴۷ دستگاه از مدل‌های الکتریکی شده را به مشتریان آمریکای شمالی تحویل دهد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد داشته و تقریباً ۴۰ درصد از کل آمار فروش را شامل می‌شود.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم در سال گذشته تویوتا و لکسس موفق به فروش ۱۴,۷۱۵ خودروی تمام الکتریکی در آمریکا شده‌اند. امسال و تا الان، آمار فروش خودروهای الکتریکی تویوتا و لکسس برابر با ۱۵,۱۰۷ دستگاه است. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که تا پایان سال آمار فروش خودروهای تمام الکتریکی گروه تویوتا بسیار بیشتر از سال قبل خواهد شد.

در بین محصولات تویوتا، مدل‌های شارژی (شامل خودروهای هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی) بیشترین رشد فروش را دارند. طبق آمار در فصل دوم امسال تویوتا ۲۴,۲۶۶ دستگاه خودروی شارژی به مشتریان آمریکایی تحویل داده؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد رشد کرده و ۳.۹ درصد از کل فروش کمپانی را تشکیل می‌دهد.

میزان فروش مدل‌های تمام الکتریکی گروه تویوتا در فصل دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، با ۳۰۱ درصد افزایش به ۱۱,۶۰۷ دستگاه رسیده است. با این رشد قابل توجه، برای اولین بار در تاریخ شاخه آمریکای شمالی تویوتا، ۱.۹ درصد از فروش کل به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص یافته است. برای مقایسه باید گفت این رقم در سال گذشته برابر با نیم درصد بود.

از بین مدل‌های مختلف، کراس اوور هیبریدی شارژی RAV4 پرایم پرفروش‌ترین بوده و توانسته در فصل دوم سال جاری ۹,۳۰۷ مشتری آمریکایی را جذب خود کند. در این بین دو مدل تمام الکتریکی تویوتا bZ4X و لکسس RZ به ترتیب با جذب ۷,۵۷۱ و ۴,۰۳۶ مشتری شگفتی‌ساز شده‌اند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، مجموعه فروش این دو مدل به ۱۱,۶۰۷ دستگاه می‌رسد. گفته می‌شود رشد بسیار بالای فروش این دو مدل در طرح‌های لیزینگ جذابی که تویوتا ارائه می‌کند، ریشه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir