نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

هر آنچه از نسل جدید «میتسوبیشی پاجرو» می‌دانیم

منبع
پدال
بروزرسانی
هر آنچه از نسل جدید «میتسوبیشی پاجرو» می‌دانیم

پدال/ طبق اطلاعات موجود، میتسوبیشی پاجرو مدل ۲۰۲۷ در قالب یک شاسی‌بلند آفرودی لوکس بر پایهٔ پلت‌فرم اوت‌لندر و پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی بازخواهد گشت.

اوایل سال جاری، گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد میتسوبیشی پاجرو در سال ۲۰۲۷ بازخواهد گشت. همین منبع اشاره کرده بود که پاجرو به‌عنوان یک شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی سطح بالا بر اساس پلت‌فرم اوت‌لندر ساخته شده و می‌تواند رقیبی برای رنجروور و لکسوس باشد. بااین‌حال، سؤالات زیادی در مورد بازگشت این شاسی‌بلند نمادین وجود دارد مثل اینکه آیا خریداران حاضر به پرداخت مبالغی بیش از ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار برای یک میتسوبیشی خواهند بود یا نه. همچنین با توجه به گزارش موردبحث، به این زودی‌ها نمی‌توانیم پاجروی جدید را ببینیم. بااین‌حال، در ادامه قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از این ماشین میدانیم.

چهرهٔ آشنا، طراحی آفرودی
مطابق با جدیدترین زبان طراحی میتسوبیشی و همین‌طور ظاهر اوت‌لندر، رندری از پاجروی جدید طراحی شده است که می‌تواند ظاهر احتمالی آن را نشان دهد. هرچند این رندر بسیار شبیه اوت‌لندر به نظر می‌رسد اما با ارتفاع بلندتر، فاصلهٔ بیشتر از زمین و خط کاپوت بالا، در تناسبات با برادر کوچک‌تر خود تفاوت دارد. در جلوی خودرو مثل جدیدترین محصولات میتسوبیشی، دی‌لایت‌های باریکی در بالا جای گرفته و کمی پایین‌تر خطوطی هندسی چراغ‌های اصلی را احاطه کرده‌اند. سپر نیز برای افزایش زاویهٔ ورود در آفرود، با فاصلهٔ زیادی از زمین طراحی شده است. در پروفیل جانبی خودرو ستون‌های مشکی، طرح سقف شناور روی ستون C و فلاپ‌های مشکی دور گلگیرها را می‌بینیم که ظاهر پاجرو را شیک و مدرن جلوه می‌دهند. در عقب این ماشین هم می‌توانیم طبق مد این روزها، شاهد چراغ‌های سراسری باشیم درحالی‌که شیشهٔ عقب برای دسترسی راحت‌تر به صندوق، به‌صورت مجزا باز می‌شود.

کابین لوکس
اوت‌لندر کنونی در تیپ‌های بالایی فضای داخلی نسبتاً لوکسی دارد و بنابراین، پاجرو پتانسیل ارتقاء بیشتری را خواهد داشت. رندر داخلی این خودرو ترکیبی از ظاهر خشن و آفرودی بیرونی را با ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفته به تصویر کشیده است. داشبورد با روکش چرمی، طراحی چندلایه با دریچه‌های تهویهٔ عمودی و نمایشگر مرکزی در ارتفاعی نسبتاً پایین، نمای زیبا و شیکی دارد. پاجرو همچنین بزرگ‌تر از اوت‌لندر خواهد بود و بنابراین، از کابین جادارتر با راحتی بیشتر برای سرنشینان ردیف سوم به همراه فضای بار بیشتر برخوردار خواهد بود. در اینجا همچنین می‌توانیم شاهد امکانات فراوانی مثل شارژر بی‌سیم گوشی، به‌روزرسانی از راه دور، سیستم کنترل صوتی و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده باشیم.

پیشرانه
نسل جدید پاجرو از نسخهٔ بروز شدهٔ پلت‌فرم CMF-C/D رنو-نیسان مورداستفاده در اوت‌لندر و همین‌طور نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی کراس‌اوور کوچک‌تر میتسوبیشی استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یکی دیگر در جلو می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مجموع خروجی این سیستم حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت باشد. قدرت و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی فراتر از برقراری تعادل بین پرفورمنس و مصرف سوخت، توانایی‌های آفرود پاجرو را هم بهبود خواهد بخشید. همچنین این خودرو می‌تواند به قفل دیفرانسیل‌های الکترونیکی جلو و عقب هم مجهز باشد.

رقبا و زمان معرفی
با توجه به اینکه پاجرو قرار است شاسی‌بلند آفرودی لوکسی باشد، اصلی‌ترین رقبای آن در بازار لکسوس GX، لندروور دیفندر، رنجروور اسپرت و جیپ گرند چروکی خواهند بود. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، گفته شده قرار است نسل جدید این شاسی‌بلند افسانه‌ای میتسوبیشی در سال ۲۰۲۷ راهی بازار شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir