نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کره جنوبی ۱۰۰۰ اتوبوس هیدروژنی در این ماه وارد جاده ها می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کره جنوبی ۱۰۰۰ اتوبوس هیدروژنی در این ماه وارد جاده ها می کند

آخرین خودرو/ کره جنوبی انتظار دارد در این ماه، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس هیدروژنی را برای استفاده در جاده های خود به خدمت بگیرد. این کشور رویکرد چند انرژی را برای دستیابی به خنثی سازی کربن در بخش حمل و نقل و مشاهده تقاضای فزاینده برای این نوع وسایل نقلیه تجاری اتخاذ می کند.

به گزارش آخرین خودرو، وزارت محیط زیست کره جنوبی (MoE) گزارش داد که این کشور تا ۱ جولای شاهد ثبت ۹۹۲ اتوبوس هیدروژنی بوده است. انتظار می رود فروش تجمیعی اتوبوس های دوستدار محیط زیست در هفته اول به ۱۰۰۰ دستگاه برسد. ارقام نهایی هنوز اعلام نشده است.

کره جنوبی در ۱ ژوئن ۲۰۱۹ استقرار اتوبوس های هیدروژنی را آغاز کرد و اولین واحد آن در Changwon، (استان Gyeongsangnam-do) ، شهری در بخش جنوبی کشور ثبت شد. کره جنوبی طی پنج سال گذشته رشد متوسطی را در این دسته بندی خودرویی، با فروش تجمیعی ۷۷ دستگاه در سال ۲۰۲۰، ۱۳۱ دستگاه در سال ۲۰۲۱، ۲۸۳ دستگاه در سال ۲۰۲۲، ۶۵۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ و ۹۸۹ دستگاه در سال ۲۰۲۴ (تا ژوئن) ثبت کرده است.

وزارت انرژی معتقد است اتوبوس های هیدروژنی بهتر از اتوبوس های برقی باتری دار هستند زیرا برد پیمایشی طولانی تری را ارائه می دهند، حداقل حدود ۵۰۰ کیلومتر، و تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای سوخت گیری در مقابل یک ساعت برای شارژ برقی ها طول می کشد. مدیر سیاست های محیط زیستی در مورد هوا در وزارت انرژی، می گوید کره جنوبی هدف خود را ثبت ۳۰۰,۰۰۰ خودرو در فروش خودرو های هیدروژنی تعیین کرده است که ۲۰,۰۰۰ تا از آنها از اتوبوس های هیدروژنی هستند.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی (MOTIE) می گوید که کره جنوبی در نیمه اول سال ، ۴۶ درصد رشد سالانه نسبت به سال گذشته در مصرف هیدروژن برای جابجایی ها ثبت کرده است (۳۷۹۰ تن) و به دلیل گسترش عرضه اتوبوس های هیدروژنی این وزارتخانه تخمین می زند که تقاضا در نیمه دوم سال به ۸۴۰۰ تن افزایش یابد.

تنها هیوندای اتوبوس های هیدروژنی را در کره جنوبی تولید و به فروش می رساند. این شرکت دو مدل، هر دو با مخازن سوخت واقع بر روی سقف ارائه می دهد ( سلول سوختی Elec City و سلول سوختی Universe). اولی برد پیمایشی ۵۵۰ کیلومتر را ارائه می دهد و دومی می تواند تا ۶۳۵ کیلومتر را طی کند. این شرکت در اوایل سال جاری ظرفیت تولید اتوبوس های هیدروژنی خود را از ۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ به حدود ۶ برابر یعنی ۳۰۰۰ دستگاه افزایش داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره