نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

سقوط آزاد فروش خودروهای برقی مرسدس بنز در آمریکا

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
سقوط آزاد فروش خودروهای برقی مرسدس بنز در آمریکا

آخرین خودرو/ شاخه مرسدس بنز در آمریکا گزارش مربوط به عملکرد خود در فصل دوم امسال را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد استقبال از مدل‌های الکتریکی کمپانی در سه ماهه دوم امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش یافته است. از بین مدل‌های مختلف، سدان EQE و شاسی بلند EQE بیشترین مشتری را از دست داده‌اند. طبق آمار تقاضا برای این دو مدل ۴۷ درصد کاهش دارد. البته در صورت احتساب میزان فروش در ۱۲ ماه اخیر، میزان افت سری EQE به ۴ درصد کاهش می‌یابد.

استقبال از خودروهای برقی آنطور که باید پیش نمی‌رود و میزان فروش آنها با کاهش شتاب مواجه شده است. این موضوع خودروسازان را به تجدید نظر در سیاست‌های خود مجبور کرده است. برای مثال مرسدس که توسعه پیشرانه‌های درون سوز جدید را متوقف نموده بود، اعلام کرد از تصمیم خود منصرف شده و روی این نوع موتورها کماکان سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرایط وخیم سری EQS
اوضاع برای خانواده EQS بدتر از خانواده EQE است. مدل سدان و شاسی بلند این خانواده پرچمدار در فصل دوم سال جاری توانستند ۲۵۵۶ مشتری را جذب کنند. این رقم در مقایسه با فصل دوم سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجه ۵۷ درصد افت کرده است. در صورت مقایسه با آمار فروش ۱۲ ماه اخیر، میزان افت سری EQS در فصل دوم امسال به ۵۲ درصد می‌رسد. انتظار می‌رود با عرضه نسخه فیس لیفت سدان EQS اوضاع کمی برای این سری بهتر شود.

نکته عجیب اینکه با وجود انتقادها نسبت به طراحی، کراس اوور برقی EQB از لحاظ فروش عملکرد موفقی داشته و تا ۸۸ درصد مشتری بیشتری را نسبت به فصل دوم سال قبل جذب کرده است. میزان فروش این مدل که به ۳۸۴۴ دستگاه رسیده، در مقایسه با آمار ۱۲ ماهه ۴ درصد رشد دارد.

اما ناامید کننده‌ترین آمار فروش به ون الکتریکی  eSprinter مربوط می‌شود. در شش ماهه نخست امسال مرسدس موفق شده فقط ۶۴۲ دستگاه از این ون را به مشتریان آمریکایی تحویل دهد. برای مقایسه بد نیست بدانید فقط در سه ماهه دوم امسال فورد ۳۴۱۰ دستگاه از E-Transit را فروخته است.

افزایش چشمگیر تقاضا برای مدل های هیبریدی شارژی مرسدس
برخلاف مدل‌های تمام الکتریکی، تقاضا برای خودروهای هیبریدی شارژی مرسدس بنز با افزایش ۵۲۴ درصدی در فصل دوم همراه بوده است. دیمیتری سیلاکیس مدیر منطقه مرسدس بنز در آمریکا اعتقاد دارد با عرضه دو مدل GLC 350e و AMG SL 63e S در فصل سوم سال جاری، آمار فروش خودروهای هیبریدی شارژی کمپانی بیش از پیش افزایش می‌یابد.

کوپه زیبا و خوش استیل CLE در همین ابتدای ورود به بازار خوش درخشیده و رکورد فروش ۳۴۲۴ دستگاه را ثبت کرده؛ میزان فروش شاسی بلند لوکس GLS و کوپه اسپرت GT هم به ترتیب ۲۸ و ۳۵ درصد نسبت به فصل دوم سال گذشته افزایش یافته است.

در مقابل مدل‌هایی مثل S کلاس،G  کلاس، GLA و GLB با کاهش تقاضا روبرو شده‌اند. طبق آمار میزان فروش این مدل‌ها در مقایسه با فصل دوم سال قبل به ترتیب ۴۲، ۱۶، ۱۹ و ۱۲ درصد افت کرده است. اوضاع برای رودستر SL هم اصلاً مساعد نیست، زیرا فروش این خودرو در فصل دوم امسال ۴۹ درصد افت دارد.

مرسدس پرفروش تر از ب ام و
میزان فروش کل محصولات مرسدس بنز در فصل دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و در مقایسه با ۱۲ ماه اخیر ۵ درصد کاهش پیدا کرده است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم مرسدس بنز در فصل دوم امسال موفق به فروش ۹۵,۵۹۶ دستگاه از محصولات خود در آمریکا شده؛ رقیب مستقیم این شرکت یعنی ب ام و هم رکورد فروش ۹۱,۲۳۷ دستگاه را در این مدت ثبت کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره