نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کانسپت «ام جی سایبر GTS» معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کانسپت «ام جی سایبر GTS» معرفی شد

آخرین خودرو/ برند انگلیسی-چینی ام جی (MG) از یک کانسپت جذاب در فستیوال صورت گودوود رونمایی کرد. این کانسپت سایبر جی تی اس (Cyber GTS) نام دارد و به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس کمپانی ام جی توسعه پیدا کرده است.

کانسپتی آماده تولید
سایبر جی تی اس اگرچه به عنوان یک خودروی مفهومی معرفی شده، اما در واقع نسخه مسقف از مدل پر سر و صدای سایبرستر به شمار می‌رود. برخلاف سایبرستر که ظرفیت حمل ۲ سرنشین را دارد، سایبر جی تی اس اتومبیل ۴ نفر است. در این کانسپت سقف قوس‌دار به شکل هنرمندانه‌ای به صندوق عقب ختم می‌شود. این موضوع باعث شده مفهومی جدید ام جی شبیه خودروهای فست‌بک به نظر برسد. علی رغم مفهومی بودن، طراحی سایبر جی تی اس خیلی پیچیده نیست و به احتمال قوی با همین شکل و شمایل وارد خطوط تولید خواهد شد.

به طور کلی از لحاظ طراحی ام جی سایبر جی تی اس چهره خشن‌ترین نسبت به سایبرستر دارد. آنطور که ام جی اعلام کرده، در طراحی این خودرو از مدل مسابقه‌ای MGC GTS Sebring الهام گرفته شده است. شاید بدانید این خودرو به اواخر دهه ۶۰ میلادی تعلق دارد و تنها ۶ دستگاه از آن راهی مسابقات شد.

مشخصات فنی احتمالی ام جی سایبر جی تی اس
در رابطه با مشخصات فنی فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده و ام جی فقط دیفرانسیل عقب بودن سایبر جی تی اس را تایید کرده است. با این حال می‌توان حدس زد که در صورت تولید انبوه، این خودرو با همان پیشرانه‌های سایبرستر به دست مشتریان خواهد رسید. پیشرانه موجود در زیر پوسته مدل پایه از سایبرستر تک موتوره بوده و توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت را دارد. این موتور توسط باتری ۷۴ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. اما در مدل دو موتوره از سایبرستر قدرت پیشرانه به ۵۰۳ اسب بخار افزایش می‌یابد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شرکت فردا موتورز قصد دارد ام جی سایبرستر را وارد بازار ایران کند. از این رو بعید نیست که در آینده نسخه تولید انبوه کانسپت سایبر جی تی اس نیز راهی خیابان‌های کشور ما شود.

ناگفته نماند ام جی کانسپت EX181 را نیز به فستیوال سرعت گودوود آورده؛ این مفهومی فوق پیشرفته برای ادای احترام به مدلی همین نام که در دهه ۵۰ میلادی موفق به ثبت رکوردهای ۳۹۵ و ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت شد، توسعه یافته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir