نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

پورشه پانامرا رکورد نوربرگ رینگ را شکست

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
پورشه پانامرا رکورد نوربرگ رینگ را شکست

آخرین خودرو/ پورشه پانامرا رکورد جدیدی را در پیست معروف نوربرگرینگ ثبت کرد. در حال حاضر مشخص نیست که رکورد جدید توسط کدام تریم از این سدان هیجان انگیز آلمانی به ثبت رسیده، اما می‌دانیم که مدل مورد بحث به موتور ۸ سیلندر هیبریدی مجهز بوده و زمان ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه را از خود بر جای گذاشته است. به گفته پورشه این بهترین رکورد ثبت شده توسط یک خودروی تشریفاتی در نوربرگ رینگ به حساب می‌آید.

مدل رکوردشکن از پورشه پانامرا نسخه پیش تولید از یکی از تریم‌ های آتی است که وارد بازار خواهد شد. البته در این مدل، صندلی استاندارد راننده جای خود را به صندلی سطلی اسپرت داده و از میله‌های محافظ در کابین استفاده شده است. رکورد جدید پورشه پانامرا به رانندگی لارس کرن ثبت شده؛ خودروساز آلمانی تایید کرده که این نسخه رکوردشکن از سیستم تعلیق انقلابی Active Ride بهره می‌برد.

با توجه به مشخصات، احتمال می‌رود نسخه رکوردشکن از پانامرا به سری توربو S E-Hybrid تعلق داشته باشد. این خودرو با رینگ‌های ۲۱ اینچی آپشنال و تایرهای میشلن پایلوت سری اسپرت کاپ ۲ رکورد خود را ثبت کرده است. همچنین به منظور بهبود آیرودینامیک و افزایش پایداری در سرعت‌های بالا از یک کیت مخصوص استفاده شده؛ این کیت شامل قطعاتی از جنس فیبرکربن می‌شود. به گفته پورشه این کیت نیروی رو به پایین خیلی زیادی تولید می‌کند.

عنوانی که پورشه از مرسدس AMG گرفت
رکوردی که توسط نسل جدید پورشه پانامرا ثبت شده، در مقایسه با بهترین رکورد متعلق به نسل قبلی، بیش از ۵ ثانیه بهتر است. شاید بدانید رکورد مذکور توسط نسخه توربو S از پانامرای نسل قبل ثبت شده بود. اما بهترین رکورد مربوط به خودروهای تشریفاتی در پیست نوربرگ رینگ، در اختیار مرسدس AMG GT63 S بود. پانامرا رکورد این کوپه چهار درب را بیش از سه ثانیه بهبود داده است.

با وجود ثبت رکوردی استثنایی، پورشه پانامرا سریع‌ترین سدان جهنم سبز به حساب نمی‌آید. این عنوان به دیگر سدان هیجان انگیز پورشه یعنی تایکان توربو جی تی تعلق دارد.

آنطور که آقای لارس کرن اعلام کرده، عواملی مثل پیشرانه قدرتمند، آیرودینامیک پیشرفته، شاسی مدرن و البته تایرهای فوق العاده میشلن دست به دست هم داده‌اند تا رکوردی جدید ثبت شود. وی به تمجید از تعلیق Active Ride نیز پرداخته و گفته عملکرد بی‌نظیر آن باعث شده پانامرا همیشه به سطح مسیر بچسبد. از دید آقای کرن، هندلینگ و کنترل پانامرای رکوردشکن در سطحی کاملاً جدید قرار دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره