نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کیا کامیونت باستانی «بونگو» را برای سال ۲۰۲۵ بروزرسانی کرد!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کیا کامیونت باستانی «بونگو» را برای سال ۲۰۲۵ بروزرسانی کرد!

آخرین خودرو/ کیا خود را برای عرضه اولین پیکاپ خود با نام تاسمان آماده می‌کند. بسیاری این پیکاپ را نخستین خودروی باری کیا می‌دانند. اما این شرکت کامیونتی روی خطوط تولید خود دارد که از حوالی سال ۱۹۸۰ به طور بی‌وقفه طی نسل‌های مختلف تولید شده است. این کامیونت بونگو نام داشته و اکنون در نسل چهارم خود به سر می‌برد. نسل کنونی این کامیونت در سال ۲۰۰۵ معرفی شده؛ پس از تقریبا ۲۰ سال حالا کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته مدل ۲۰۲۵ از بونگو را بروز آوری کند.

افزایش تجهیزات استاندارد
کامیونت کیا بونگو، در اتاق‌های ۲ و ۴ درب به فروش می‌رسد. در مدل ۲۰۲۵ شمار تجهیزات استاندارد این کامیونت افزایش پیدا کرده و مواردی مثل آینه‌های تا شونده برقی و کروز کنترل اکنون به بونگو اضافه شده‌اند. تریم‌ های بالاتر هم از توییتر های داخلی، دستگیره‌های در کرومی و اهرم ترمز دستی جدید بهره می‌برند. در مدل ۲۰۲۵ تمامی تریم‌ های کیا بونگو با کپسول اطفاء حریق به دست مشتریان خواهند رسید.

محصول باری کیا علی رغم ظاهر قدیمی خود، در گذر زمان همواره بروز آوری شده و در لیست تجهیزات آن امکاناتی مثل تهویه صندلی راننده، استارت دکمه‌ای و نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی به چشم می‌خورد.‌ در بخش ایمنی هم بونگو سامانه‌هایی مثل دستیار پیشگیری از برخورد و هشدار خروج از خط را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی کیا بونگو
کامیونت کیا بونگو برای کسب و کارهای کوچک توسعه یافته است. این کامیونت به عنوان خودروی آموزش راننده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشتر این کامیونت فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شد، اما در مدل ۲۰۲۵ با گیربکس اتوماتیک نیز قابل سفارش خواهد بود. مشتریان می‌توانند بونگو را با سیستم انتقال قدرت به ۲ یا هر چهار چرخ سفارش دهند.

ظرفیت بار کیا بنگو حداکثر ۱۲۰۰ کیلوگرم اعلام شده است. کفی این کامیونت طولی برابر با ۲.۸۵ متر و عرضی برابر با ۱.۶۲ متر دارد. طول بدنه خودرو هم به ۵.۱۵ متر می‌رسد.

نیروی مورد نیاز کیا بونگو توسط یک موتور ۲.۵ لیتری تامین می‌شود. این موتور با گاز LPG سازگار بوده و در صورت ترکیب با گیربکس اتوماتیک ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما در نسخه مجهز به گیربکس دستی خروجی موتور به ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور محدود می‌شود. کیا نسخه الکتریکی از بونگو را نیز توسعه داده؛ پیشرانه این نسخه ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۴ نیوتن متر گشتاور دارد و پک باتری ۵۸.۸ کیلووات ساعتی آن را تغذیه می‌کند. با اتکا به این باتری می‌توان تا ۲۱۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. کیا حداکثر سرعت شارژ این باتری را ۱۰۰ کیلووات اعلام کرده و با ۴۷ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب میزان شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

قیمت
ارزان‌ترین نسخه از کیا بونگو معادل ۱۴,۷۰۰ دلار قیمت دارد. مدل پرچمدار هم با پرداخت ۱۸,۵۰۰ دلار قابل خرید است. این ارقام با نرخ روز ارز معادل حدوداً ۸۵۰ میلیون و ۱.۰۷ میلیارد تومان می‌شوند. قیمت نسخه برقی هم بین ۳۱,۷۰۰ و ۳۳ هزار دلار – به ترتیب معادل ۱.۸۳ و ۱.۹۱ میلیارد تومان –  متغیر است.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره