نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نگاهی به غرفه کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

آخرین خودرو/ کرمان موتور یکی از شرکت هایی است که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۳ شرکت کرده و محصولات خود را به نمایش گذاشته است.

در سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو شرکت های بسیاری شرکت کرده اند و محصولات و دستاورد های خود را به نمایش گذاشته اند. یکی از شرکت هایی که با دست پر پا به این نمایشگاه گذاشته، شرکت کرمان موتور است که علاوه بر محصول ملی خود یعنی محصولات مونتاژی و همچنین برخی از محصولات جدید خود را به نمایش گذاشته است. در این مطلب سعی داریم نگاه مختصری به غرفه کرمان موتور داشته باشیم و برخی از محصولات آن را به صورت کوتاه معرفی کنیم.

کرمان موتور در این نمایشگاه از چند محصول جدید رونمایی کرده که یکی از آنها یک هاچ بک تمام برقی شهری است که در حقیقت محصولی از برند JAC بوده و قرار است در بازار ایران با نام KMC E30X عرضه شود. طراحی این خودرو به گونه ای است که بسیار شبیه به محصولات برند مینی بوده و اِلمان های طراحی مشترکی از محصولات مینی در این خودرو یافت می شود. در کل می توان گفت سبک طراحی KMC E30X، سبک طراحی به نسبت ساده ای است اما با این حال می تواند احساس خوبی را به بیننده منتقل کند.

قلب تپنده این هاچ بک شهری یک پیشرانه برقی ۱۳۴ اسب بخاری است که می تواند تا ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را به سمت چرخ های جلو روانه کند. این خودرو دارای باتری های با ظرفیت ۵۱.۵ است که امکان پیمایش ۵۰۵ کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل فراهم می کند. این خودرو در بخش امکانات نیز سطح خوبی از آپشن ها را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد که از جمله آنها می توان به؛  سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری اتوماتیک، سامانه کنترل کشش، هشدار بر خورد از جلو، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، اتوهلد، شیفتر پشت فرمان، شارژر بی سیم، DOW، رادار خط خوان، رانندگی بین خطوط و… اشاره کرد.

محصول جدید دیگر که کرمان موتور با خود به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده KMC EJ7 پلاس است که عملا نسخه فول آپشن سدان تمام برقی کرمان موتور یعنی KMC EJ7 است. در حقیقت این EJ7 PLUS در بخش قوای محرکه تفاوت با نسخه معمولی آن ندارد و عمده تفاوت میان این دو خودرو به آپشن ها و امکانات معطوف می شود.

قوای محرکه این خودرو از یک پیشرانه تمام برقی با قدرت ۱۹۰ اسب بخار است که می تواند بیشینه گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را به چرخ های جلو منتقل کند. ظرفیت باتری های کی ام سی EJ7 پلاس ۵۰.۱ کیلووات ساعت بوده و ۸.۵ ساعت زمان می برد تا به وسیله شارژر های AC به طور کامل شارژ شوند اما این مدت زمان از طریق شارژر های DC تا ۴۸ دقیقه کاهش می یابد.

در این خودرو شاهد امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گرم کن صندلی راننده، سنسور باران، نورپردازی کابین، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ و… را می بینیم که امکانات خوبی برای این سدان تمام برقی به شمار می رود.

در این میان نباید از کی ام سی ایگل غافل بود چرا که این خودرو، اولین خودرو ملی کرمان موتور بوده و برای این شرکت جایگاه ویژه ای دارد و این شرکت قصد دارد به زودی اولین محصول ملی خود را روانه بازار کند. همان طور که می دانید KMC EAGLE در حقیقت همان جک J4 است که پلتفرم آن توسط گروه کرمان موتور خریداری شده و دیزاین توسط حسین وفایی تغییر کرده است و به طور کلی طراحی آن اسپرت تر شده است.

کی ام سی ایگل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در این خودرو از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. نکته قابل توجه در مورد سدان کرمان موتور این است که مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر صد کیلومتر، تقریبا ۷ لیتر است که این عدد نشان می دهد با یک خودرو کم مصرف و اقتصادی روبرو هستیم که برای بازار گزینه ای مناسب می باشد.

ناگفته نماند جدا از این محصولات، خودرو های دیگری نظیر کی ام سی JS6 PHEV، کی ام سی EJ7 و… نیز به نمایش در آمده است که علاقه مندان به این خودرو ها می توانند آن ها را در غرفه این شرکت مشاهده کنند.

سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از شرکت غرفه کرمان موتور در این نمایشگاه بازدید کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir