نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خبری خوش برای عاشقان دریفت؛ نیسان سیلویا باز می گردد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
خبری خوش برای عاشقان دریفت؛ نیسان سیلویا باز می گردد

آخرین خودرو/ سیلویا یکی از مدل‌های محبوب شرکت نیسان در سال‌های نسبتاً دور بود. این خودرو در دو مرحله و بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ و همچنین بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۲ روی خط تولید قرار داشت. با تصمیم کمپانی ژاپنی عرضه این خودروی اسپرت در سال ۲۰۰۲ متوقف شد. اما به گفته معاون ارشد بخش توسعه محصول شرکت نیسان، سیلویا احتمالاً در آینده نزدیک احیا می‌شود.

با توقف تولید GT-R کوپه Z تنها مدل اسپرت نیسان روی خطوط تولید خواهد بود. از این رو بازگشت سیلویا می‌تواند یک خبر بسیار خوب برای طرفداران کمپانی باشد. آنطور که ایوان اسپینوزا در مصاحبه با نشریه تاپ گیر اعلام کرده، این خودرو شانس بازگشت به خطوط تولید را دارد. با توجه به اینکه سیلویا همواره خودرویی با قیمت مناسب اما موتور قدرتمند بوده، عرضه نسل جدید آن می‌تواند مشتریان بیشتری را به نمایندگی‌های فروش شرکت نیسان بکشاند.

قیمت و مشخصات احتمالی نسل جدید نیسان سلیویا
آقای اسپینوزا در رابطه با قیمت احتمالی سیلویای جدید حرفی به میان نیاورده، اما می‌توان حدس زد که در صورت ورود به بازار این خودرو شکاف موجود بین نیسان Z و GT-R را پر خواهد کرد. شاید بدانید این دو مدل به ترتیب ۴۳ و ۱۲۱ هزار دلار قیمت دارند. از لحاظ خروجی پیشرانه نیز به احتمال قوی شاهد وضعیت مشابهی خواهیم بود. به این معنی که سیلویای جدید قدرتی بین ۴۰۰ و ۵۶۵ اسب بخار خواهد داشت.

حفظ خودروهای اسپرت در بازار دشوارتر از بقیه مدل‌هاست؛ زیرا این نوع خودروها مشتریان محدودتری دارند و آمار فروش آنها قابل مقایسه با سایر مدل‌ها نیست. آقای اسپینوزا به این موضوع نیز اشاره کرده و گفته برای اینکه سیلویای جدید از لحاظ سرمایه‌گذاری و سوددهی قابل توجیه باشد، باید در تمامی بازارهای بین‌المللی و در مقیاسی بزرگ به فروش برسد.

هرچند معاون ارشد بخش توسعه محصول نیسان در این رابطه چیزی نگفته، اما بعید نیست که کمپانی ژاپنی برای توسعه سیلویای جدید به همکاری با یک خودروساز دیگر رو بیاورد تا پروژه‌ای مثل دوقلوهای ناتنی ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا متولد شود.

در حال حاضر مشخص نیست که نسل جدید سیلویا با موتور بنزینی تولید خواهد شد یا با پیشرانه تمام الکتریکی. اما اوایل امسال نیسان اعلام کرد که دیگر روی پیشرانه‌های تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. البته شاید نیسان هم مثل مرسدس بنز مجبور شود این حرف خود را پس بگیرد!

در سال‌های اخیر نیسان با چالش‌های عدیده‌ای روبرو شده و بروزآوری محصولات آن با سرعت خیلی کندی پیش می‌رود. برای نمونه نسل کنونی GT-R در سال ۲۰۰۷ معرفی شده و نسل قبلی کوپه Z پس از ۱۳ سال جای خود را به نسل جدید داد.

با در نظر گرفتن همه موارد باید گفت شاید شرط‌بندی روی یک کراس اوور به جای سدان، شانس نیسان برای موفقیت در بازار را افزایش دهد. از این رو این احتمال هم وجود دارد که نیسان مدل سیلویا را به یک کراس اوور تبدیل کند، درست مثل کاری که میتسوبیشی با مدل اکلیپس یا فورد با مدل کاپری کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره