نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی افتتاح شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی افتتاح شد

آخرین خودرو/ اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در جاده چالوس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، شرکت مکو گروه مپنا اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی را در محور تهراه – چالوس افتتاح کرد. این ایستگاه شارژ ۲۴ ساعته است و خودروهای برقی می توانند از این ویژگی در جاده چالوس استفاده کنند.

اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در منطقه ای واقع شده است که امکان استراحت و استفاده رانندگان خدمات رفاهی جانبی وجود دارد. ایستگاه شارژ جاده چالوس ۸۰ کیلومتر با ایستگاه شارژ میدان آزادی فاصله دارد. همچنین تا ایستگاه شارژ هتل میزبان فاصله نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر فاصله وجود دارد.

شرکت مکو گروه مپنا دستگاه شارژ DC شصت کیلوواتی را در این جایگاه نصب کرده است. دارندگان خودروهای برقی با استاندارد CCS2 و GB/T می توانند از این قابلیت استفاده کنند. با توجه به زیرساخت های این ایستگاه، رانندگان با توقف ۳۰ دقیقه ای می توانند ۲۲۰ تا ۳۴۰ کیلومتر بُرد حرکتی را ذخیره کنند.

در حال حاضر شرکت مکو گروه مپنا و تعدادی دیگر از تولیدکنندگان زیرساخت شارژ خودروهای برقی، پروژه هایی را در مسیرهای بین شهری آغاز کرده اند. بدیهی است که همکاری و مشارکت مالکان مراکز خدماتی بین شهری می توانند در مسیر ایجاد زیرساخت شارژ خودروهای برقی تاثیر بسیاری داشته باشد و از سویی سودآوری را برای این مراکز ایجاد کند.

با توجه به آمارهای موجود تاکسی های برقی جک E50A، اسکای ول ET5، هونگچی E-Qm5 و نسخه های سواری شخصی جک E50A (کی ام سی EJ7) تردد خود را در جاده های کشور آغاز کرده اند. بزودی هم تحویل خودروهایی مانند آئودی Q5 برقی، فولکس واگن ID.4 ، لونا GRE، هوندا E-NS1 و… آغاز می شود و این زیرساخت ها می تواند فرهنگ سازی خوبی را برای استفاده خودروهای برقی فراهم کند.

ویدیوی شارژ و معرفی اسکای ول ET5

ویدیوی تست و بررسی هونگچی E-QM5

ویدیوی معرفی لونا GRE

ویدیوی معرفی فولکس واگن ID.4

ویدیوی معرفی هوندا E-NS1

ویدیوی معرفی آئودی Q5 E-Tron

ویدیوی معرفی جک E50A (کی ام سی EJ7)

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir