نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

قیمت درب کارخانه سدان جدید سایپا شاهین پلاس مشخص شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ شاهین پلاس اتوماتیک، سدان جدید سایپا است که به تازگی قیمت درب کارخانه آن مشخص شده و به زودی عرضه آن آغاز می شود.

شاهین پلاس اتوماتیک محصولی است که چندین سال است که شرکت سایپا مشغول برنامه ریزی برای تولید و عرضه آن است. این خودرو عملا نسخه ارتقا و بهبود یافته شاهین G است که که جدا از بخش طراحی و امکانات در قوای محرکه نیز تغییرات بسیار خوبی داشته است.

به تازگی شرکت سایپا طی اطلاعیه ای قیمت درب کارخانه سدان جدید خود را اعلام کرده و انتظار می رود به زودی عرضه این شاهین پلاس اتوماتیک آغاز شود. قیمتی که شرکت سایپا برای شاهین پلاس اتوماتیک در نظر گرفته ۶,۳۸۳,۱۴۱,۷۸۴ ریال است که این مبلغ بدون احتساب هزینه هایی مانند مالیات، شماره گذاری و … است.

با این تفاسیر احتمال می رود که قیمت قطعی شاهین پلاس اتوماتیک در بازه ۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۷,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال قرار گیرد.

در ادامه نگاهی به سدان جدید سایپا خواهیم داشت.

ویدیوی معرفی سدان جدید سایپا

بر روی سایپا شاهین پلاس پیشرانه ME16 نصب شده است. پیشرانه ME16 نسخه ایرانیزه EC5 گروه PSA است و شباهت هایی به TU5 پلاس ایران خودرو دارد. اما در برخی بخش ها ME16 به روزتر از TU5 پلاس به حساب می آید. این پیشرانه ۱۱۴ تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۵ تا ۱۴۷ نیوتن متر تولید می کند. در این پیشرانه که ۱.۶ لیتر حجم دارد، از ساختار ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده شده است.

جعبه دنده شاهین+ در نسخه دنده دستی از نوع ۵ سرعته دستی ۵F18 بوده و در نمونه اتوماتیک این خودرو از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE استفاده شده است.

شاهین پلاس به فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی و… مجهز است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir