نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

آشنایی با انواع نیسان سیلفی های وارداتی در بازار

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آشنایی با انواع نیسان سیلفی های وارداتی در بازار

آخرین خودرو/ تا کنون شرکت های بسیاری توانسته اند انواع نیسان سیلفی را وارد کشور کنند. در این مطلب سعی داریم به تفاوت میان آنها بپردازیم.

نیسان سیلفی یکی از جذاب ترین سدان های تولید نیسان است که به واسطه طراحی و مشخصات خوبی که دارد توانسته توجه های زیادی را در بازار ایران به خود جلب کند و شرکت های بسیاری اقدام به واردات انواع این خودرو کنند. شرکت هایی نظیر؛ آمیتیس خودرو و نامی خودرو اقدام به واردات نیسان سیلفی هیبرید کرده اند و توانسته این خودرو را در بازار ایران عرضه کنند. نکته ای که باید بدانیم این است است که نسخه ای که توسط نامی خودرو وارد بازار کشور شده نسخه مکس ادیشن بوده و نیسان سیلفی آمیتیس خودرو آپشن های کمتری نسبت به نیسان سیلفی وارداتی نامی خودرو دارد.

اما جالب است بدانید که جدیدا شرکت پارس خودرو نیز اعلام کرده که این خودرو را در دو نسخه تمام بنزینی و هیبرید عرضه خواهد کرد.

در این مطلب سعی داریم نگاهی به مختصر به تفاوت های نیسان سیلفی های وارداتی شرکت های نامی خودرو، آمیتیس خودرو و پارس خودرو بیاندازیم و تفاوت و شباهت های میان آنان را بررسی کنیم.

طراحی کلی انواع نیسان سیلفی های وارداتی
اگر بخواهیم به طور کلی نگاهی به نسخه های مختلف نیسان سیلفی های وارداتی بیاندازیم باید بگوییم که طراحی بدنه کلی نسخه های هیبرید بسیار به هم شبیه هستند و نمی توان تفاوت های زیادی را بین آنها پیدا کرد. اما در مقایسه بین نسخه های هیبریدی و نسخه تمام بنزینی شرکت پارس خودرو تفاوت هایی دیده می شود.


نیسان سیلفی پارس خودرو


نیسان سیلفی مکس ادیشن


نیسان سیلفی آمیتیس خودرو

در نیسان سیلفی تمام بنزینی فرم طراحی جلو پنجره، طراحی و فرم رینگ های آلومینیومی و گرافیک چراغ های عقب نسبت به نسخه های هیبرید نیسان سیلفی متفاوت هستند و طراحی ساده تری دارند.

در بخش طراحی داخلی نیز اگر صرفا طراحی را در نظر بگیریم باید بگوییم که تمام نسخه های نیسان سیلفی که در بازار ایران دیده می شوند طراحی یک شکل و ثابتی در بخش داخل کابین دارند و به سختی می توان تفاوتی نیان آنان پیدا کرد. به عبارت دیگر تمام المان هایی که در نسخه بنزینی دیده می شود در نسخه های هیبرید نیز دیده می شود و عمده تفاوت های میان این نسخه ها، مربوط به آپشن و امکانات است.


نیسان سیلفی پارس خودرو


نیسان سیلفی مکس ادیشن


نیسان سیلفی آمیتیس خودرو

مقایسه مشخصات فنی انواع نیسان سیلفی
نسخه های وارداتی نیسان سیلفی که از فناوری هیبرید بهره می برند چه نسخه معمولی و چه نسخه مکس ادیشن، همگی در بخش قوای محرکه عملکردی یکسان و رفتاری مشابه با یکدیگر دارند. نیسان های سیلفی هیبرید از یک پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری، سه سیلندر تنفس طبیعی بهره می برند که وظیفه آن صرفا شارژ باطری های این خودرو است.

نسخه های هیبرید نیسان سیلفی که با نام e-power نیز شناخته می شود می تواند ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۵ ثانیه است که عدد بسیار خوبی است.

اما در نقطه مقابل نسخه بنزینی نیسان سیلفی که قرار است توسط شرکت پارس خودرو وارد بازار ایران شود، نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی تامین می کند که می تواند تا ۱۳۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که نسخه های هیبرید نظیر نسخه مکس ادیشن، گشتاور بیشتری نسبت به نسخه تمام بنزینی تولید کرده و شتاب بهتری را نیز می تواند از خود به نمایش بگذارد.

نام خودرونیسان سیفی هیبریدنیسان سیلفی مکس ادیشننیسان سیلفی بنزینی
شرکت وارد کنندهآمیتیس خودرونامی خودروپارس خودرو
نوع پیشرانههیبریدیهیبریدیتمام بنزینی
حجم پیشرانه بنزینی۱.۲ لیتری-سه سیلندر۱.۲ لیتری- سه سیلندر۱.۶ لیتری- چهار سیلندر
نوع پیشرانه بنزینیتنفس طبیعیتنفس طبیعیتنفس طبیعی
جعبه دندهتک سرعته اتوماتیکتک سرعته اتوماتیکCVT
حداکثر قدرت (اسب بخار)۱۳۴۱۳۴۱۳۳
گشتاور نهایی (نیوتن متر)۳۰۰۳۰۰۱۵۹
حداکثر  سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۷۵۱۷۵۱۸۰
سیستم تعلیق محور جلومک فرسونمک فرسونمک فرسون
سیستم تعلیق محور عقبتوییست بیمتوییست بیمتوییست بیم

امکانات ایمنی و رفاهی نسخه های مختلف نیسان سیلفی
به طور کلی نیسان سیلفی خودرویی است که نسبت به قیمتی که در بازار های جهانی دارد امکانات بسیار خوبی را چه در نسخه های هیبریدی و چه در نسخه بنزینی ارائه می دهد و همین موضوع ارزش خرید این خودرو را بالا می برد. در تمامی نسخه های نیسان سیلفی های وارداتی امکاناتی نظیر؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر نیمه دیجیتال، چراغ روشنایی روز، سنسور TPMS، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… دیده می شود.

اما نسخه های مختلف این خودرو آپشن های متفاوتی دارند که ممکن است در نسخه های دیگر وجود نداشته باشند که به تعدادی از این آپشن های در جدول زیر اشاره کرده ایم.

نام خودرونیسان سیفی هیبریدنیسان سیلفی مکس ادیشننیسان سیلفی بنزینی
شرکت وارد کنندهآمیتیس خودرو – پارس خودرونامی خودروپارس خودرو
گرم کن صندلی های جلوندارددارددارد
رادار خط خوانندارددارددارد
رادار نقطه کورندارددارددارد
اخطار برخورد از جلوندارددارددارد
رانندگی خودکار بین خطوطنداردداردندارد
کروز کنترل تطبیقینداردداردندارد
شارژر بی سیم تلفن همراهداردداردندارد
نوربالای اتوماتیکنداردداردندارد
رادار تابلو خواننداردداردندارد
ترمز اضطراری اتوماتیکنداردداردندارد
سنسور نورندارددارددارد

ویدیوی معرفی نیسان سیلفی هیبرید

ویدیوی معرفی نیسان سیلفی مکس ادیشن

ویدیوی معرفی نیسان سیلفی بنزینی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir