نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ورود «چری شوشیانگ‌ جیا ۲۰۲۵» به بازار

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ورود «چری شوشیانگ‌ جیا ۲۰۲۵» به بازار

آخرین خودرو/ شاسی‌بلند تمام برقی چری شوشیانگ‌ جیا (Shuxiangjia) مدل ۲۰۲۵ به‌ تازگی وارد بازار چین شده و در دو نسخه جدید با نام‌های «زیو ادیشن» و «چانگیو ادیشن» عرضه می‌شود. قیمت این دو نسخه به ترتیب ۱۵۹,۹۰۰ یوان (۲۲,۴۰۰ دلار یا ۱.۳۵ میلیارد تومان) و ۱۶۴,۹۰۰ یوان (۲۳,۱۰۰ دلار یا ۱.۳۸ میلیارد تومان) تعیین شده است. پیش از این، سری شوشیانگ‌ جیا شامل ۹ نسخه مختلف بود که محدوده قیمتی آن‌ها بین ۱۲۹,۹۰۰ تا ۱۷۲,۹۰۰ یوان (۱۸,۲۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ دلار) قرار داشت. این خودرو با نام eQ7 نیز شناخته می‌شود.

مشخصات فنی و عملکرد چری شوشیانگ‌ جیا ۲۰۲۵
شاسی‌بلند چری شوشیانگ‌ جیا ۲۰۲۵ به‌ عنوان یک خودروی سایز متوسط راهی بازار شده و ابعاد آن عبارت است از: ۴۶۷۵ میلیمتر طول، ۱۹۱۰ میلیمتر عرض و ۱۶۶۰ میلیمتر ارتفاع. فاصله محوری این کراس اوور به ۲۸۳۰ میلی‌متر می‌رسد و وزن خالص ۱۷۶۹ کیلوگرم است.

قدرت این خودرو توسط یک موتور برقی نصب‌شده روی محور عقب تأمین می‌شود. این موتور ۲۰۸ اسب‌ بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌ متر گشتاور دارد؛ وظیفه تغذیه این موتور به یک باتری لیتیوم آهن فسفات ۶۷.۱۲ کیلووات‌ ساعتی محول شده است. بر اساس استاندارد چینیCLTC  این باتری تا ۵۱۲ کیلومتر مسافت دوام می‌آورد. شتاب ۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴ ثانیه و مصرف انرژی آن ۱۴.۸ کیلووات ‌ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. این کراس اوور از سیستم مدیریت حرارتی باتری هوشمند و قابلیت شارژ معکوس بهره می‌برد. به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، باتری این خودرو در عرض نیم ساعت از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. در صورت استفاده از برق استاندارد شهری این کار حدود ۸ ساعت زمان می‌برد.

طراحی و امکانات جدید در نسخه‌های چری شوشیانگ‌جیا ۲۰۲۵
چری شوشیانگ‌ جیا ۲۰۲۵ در طراحی خارجی خود تغییرات خاصی را تجربه نکرده است. جلو پنجره بسته، چراغ‌های جلوی دو تکه، درج نام چری با حروف بزرگ بالاتر از جلو پنجره، دستگیره‌های درب معمولی و چراغ‌های عقب یکپارچه از جمله ویژگی‌های این کراس اوور به شمار می‌روند.

در داخل کابین، این خودرو به یک پنل عریض در پشت فرمان D شکل چرمی مجهز است. این پنل از دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و میزبانی می‌کند. یکی از این نمایشگرها برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده و دیگری برای کنترل سیستم سرگرمی کاربرد دارد. نسخه «زیو ادیشن» با امکاناتی نظیر نمایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سیستم تشخیص صدا عرضه می‌شود.

نسخه «چانگیو ادیشن» علاوه بر امکانات نسخه زیو ادیشن، امکانات دیگری مثل ایربگ‌ های پرده‌ای جانبی، هشدار تصادف از جلو، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم ترافیکی، سامانه کمکی تعویض خط، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار را ارائه می‌کند. همچنین، امکانات جدیدی همچون سنسور پارک جلو، درب عقب برقی و شیشه جلوی آکوستیک به مدل ۲۰۲۵ اضافه شده‌اند. تعداد بلندگوهای این نسخه نیز از ۴ به ۸ عدد افزایش یافته است. در نسخه چانگیو ادیشن، مالکان به یک فضای بار ۴۰ لیتری در زیر کاپوت جلو دسترسی دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره