نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

افزایش مالیات ها ترمز خودرویی‌ ها را کشید

منبع
ايلنا
بروزرسانی
افزایش مالیات ها ترمز خودرویی‌ ها را کشید

ایلنا/ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: افزایش مالیات فعالیت صنف ما را کاهش داده است.

سعید موتمنی، کارشناس حوزه خودرو با اشاره به نوسانات نرخ ارز در یک ماهه گذشته اظهار کرد: با تغییر نرخ ارز قیمت خودرو نیز افت کرد و در حال حاضر کل بازار دچار رکود شده است و خرید و فروش هم محدودتر از قبل است.

وی افزود: گرچه در یکی دو هفته اخیر برخی از خودروها کاهش قیمت پنج تا ده میلیون تومانی داشته‌اند، اما برای خرید خودروی وارداتی، مونتاژی و داخلی از کارخانه با قیمت مصوب، همچنان فاصله قیمتی وجود دارد و  تقاضا هم در برخی از مدل‌ها کاذب است.

بازار خودرو در رکود به سر می‌برد
این کارشناس حوزه خودرو گفت: به واسطه افزایش تورم رکود نه تنها در بخش خودرو بلکه در سایر اصناف نیز گسترده شده است، به خصوص پس از عید صنف ما در رکود مطلق قرار گرفته‌ است و نیاز بازار تامین نشده، بنابراین سوداگری افزایش پیدا کرده است

موتمنی ادامه داد: البته روابط سیاسی با کشورهای دیگر و افزایش نرخ تورم و... در افزایش رکورد بی‌تاثیر نبوده است و این رکود زمانی از بین می رود که چاپ بی رویه پول محدود شود تا اقتصاد هم درجا نزند. 

وی با بیان اینکه باید کسبه را به ادامه فعالیت امیدوار کرد افزود:در جامعه‌ای که تورم زده است مردم برای حفظ سرمایه‌هایشان آنرا به دلار و سکه تبدیل می‌کنند و انتظار می‌رود تیم جدید اقتصادی دولت، بتواند تورم را مهار کند در غیر این‌صورت صحبت از تولید و حمایت از قشر ضعیف معنایی ندارد.

کیفیت خودرو در اولویت قرار ندارد
این کارشناس حوزه خودرو با اشاره به اینکه کیفیت خودرو در سال‌های اخیر در اولویت نبوده است افزود: وضعیت به گونه‌ای شده که خودروهای صفر پس از دو تا سه هزار کیلومتر نیاز به تعوض قطعات پیدا می‌کنند، این در حالی است که پیش از سال ۹۸ هر ده روز یک گزارش در مورد کیفیت خودروها از سوی سازمان استاندارد منتشر می‌شد اما سال‌هاست که این امر دیگر اتفاق نمی‌افتد.

موتمنی در خصوص خودروهای برقی نیز افزود: هنوز زیرساخت‌های خودروهای برقی آماده نشده است و ما در الفبای تولید خودروی با کیفیت مانده‌ایم و واردات هم به درستی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی خودروی برقی در شهر وجود دارد که این تعداد هم برای نمونه است گفت: افزایش تعداد خودروهای برقی در کشور نیازمند زمان بیشتر است و اینکه باید دید نیاز بازار را هم برطرف خواهند کرد یا خیر.

این فعال حوزه خودرو تصریح کرد: پس‌تا زمانی که خودرو به صورت انبوه تولید و یا وارد کشور نشود، امکان اظهارنظر در این مورد وجود ندارد و دارندگان خودروهای برقی اطمینانی به عملکرد این نوع خودروها ندارند.

موتمنی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در گذشته برای خودروهای لیزینگ پیش آمده بود نیز افزود: مردم سعی داشته باشند تا از واحدهای مجاز که دارای پروانه کسب، جواز و مجوز فروش قسطی و ... هستند خودرو تهیه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

افزایش مالیات ها، فعالیت‌ ها را کاهش داد
این کارشناس خودرو گفت: افزایش مالیات ها مشکل این روزهای تمام صنوف شده است، چرا که قوانین مالیاتی به درستی اجرا نمی‌شود و اکثرا صنوف دست از کار کشیده‌اند و امیدی به کار ندارند.

موتمنی افزود: هنگامی که درآمدی نیست و مالیات افزایش پیدا می‌کند دیگر اصناف هم رغبتی به کار ندارند این در حالی است که باید تعادل اقتصادی برقرار شود تا تورمی وجود نداشته باشد و بتوانیم مبالغ مالیاتی را افزایش دهیم.

او در خاتمه تصریح کرد: این روزها مالیات‌های یک رقمی، دو رقمی شده‌اند و مالیات یک میلیونی ده میلیون شده است، البته تیم اقتصادی دولت قبل هم در این خصوص کوتاهی کرده است و بدون کارشناسی قوانین پر از اشکال را تصویب و اجرا کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره