نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نگاهی به قیمت خودروهای دوگانه سوز هند؛ از ۴۰۰ تا ۹۶۰ میلیون تومان

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نگاهی به قیمت خودروهای دوگانه سوز هند؛ از ۴۰۰ تا ۹۶۰ میلیون تومان

آخرین خودرو/ خودروهای دوگانه سوز طرفداران خاص خود را دارند. این نوع خودروها به دلیل قیمت پایین‌تر گاز، در سال‌های اول نگهداری هزینه به مراتب کمتری را به مالک تحمیل می‌کنند؛ ضمن اینکه استفاده گسترده از این نوع خودروها، باعث کاهش مصرف بنزین می‌شود. علاوه بر کشور ما، در هند نیز خودروهای دوگانه‌سوز حضور پررنگی در خیابان‌ها دارند. به خاطر تقاضای بالا، خودروسازان فعال در این کشور پرجمعیت، بخشی از سبد محصولات خود را به مدل‌های دوگانه‌سوز انداخته‌اند. با این مقدمه در مطلب حاضر قصد داریم به برخی از مدل‌های دوگانه‌سوز موجود در بازار هند پرداخته و مشخصات آنها را به طور خلاصه مرور کنیم.

ماروتی سوزوکی آلتو K10

سوزوکی آلتو K10 جزو اقتصادی‌ ترین مدل‌های موجود در بازار هند بوده و نسخه گازسوز آن ارزان‌ترین خودروی سی ان جی این کشور محسوب می‌شود. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور یک لیتری سه سیلندر قرار دارد. این موتور در حالت گازسوز ۵۷ اسب بخار قدرت و ۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس ۵ سرعته دستی ترکیب شده است. هندی‌ ها برای خرید این خودرو باید ۵۷۴۰۰۰ روپیه پرداخت کنند، یعنی معادل چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان!

ماروتی سوزوکی ایکو

شرکت هندی ژاپنی ماراتی سوزوکی عمدتاً به تولید مدل‌های اقتصادی مشغول است. ون ایکو دیگر نماینده ارزان قیمت این شرکت به موتور ۱.۲ لیتری مجهز شده، این موتور با بنزین ۸۱ اسب بخار و با گاز ۷۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قیمت این خودرو از ۶۵۸ هزار روپیه آغاز می‌شود. با نرخ روز ارز این رقم معادل تقریباً ۴۶۰ میلیون تومان است.
 
مارتی سوزوکی سلریو

سلریو از لحاظ مشخصات فنی با آلتو K10 مشترک است و نیروی خود را از همان موتور یک لیتری سه سیلندر دریافت می‌کند. به گفته سازنده این هاچبک کوچک با هر کیلوگرم گاز ۴.۴۳ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. برای این نسخه از سلریو قیمتی برابر با ۶۷۴ هزار روپیه تعیین شده است، این رقم معادل ۴۷۲ میلیون تومان می‌شود.

تاتا تیاگو

هاچبک تاتا تیاگو در زیر کاپوت خود یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر با توانایی تولید ۷۳ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موتور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این هاچبک هندی ۶۶۰ هزار روپیه، معادل ۴۶۲ میلیون تومان قیمت دارد.

تاتا پانچ

تاتا پانچ نیز همانند تیاگو به موتور ۱.۲ لیتری مجهز شده؛ این خودرو که ارزان‌ترین کراس اوور دوگانه سوز هند به حساب می‌آید، در مدل پایه ۷۲۳ هزار روپیه قیمت دارد. با نرخ روز ارز این رقم معادل ۵۰۶ میلیون تومان است.

هیوندای گرند i10 Nios

هاچبک کوچک هیوندای گرند i10 Nios در قبال قیمت ۷۶۸ هزار روپیه‌ای، معادل ۵۳۸ میلیون تومان، پکیج نسبتاً جذابی را به مشتریان ارائه می‌کند. این خودرو طراحی قابل قبول‌ تری نسبت به دیگر مدل‌های حاضر در این لیست داشته و به یک موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز است. این موتور که با گیربکس ۵ سرعتی دستی ترکیب می‌شود، ۶۹ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخه سدان این خودرو هم که با نام اورا به فروش می‌رسد، با پرداخت ۸۳۱ هزار روپیه، معادل ۵۸۲ میلیون تومان، قابل خرید است.

ماروتی سوزوکی بالنو

سوزوکی بالنو که قرار است در ایران نیز عرضه شود، در زیر کاپوت نسخه دوگانه‌سوز خود یک موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر دارد. این موتور ۷۸ اسب بخار قدرت و ۹۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن از طریق گیربکس پنج سرعته دستی به سمت چرخ‌های محور جلو ارسال می‌شود. بالنوی دوگانه سوز در هند ۸۴۰ هزار روپیه، نزدیک به ۵۸۸ میلیون تومان، قیمت دارد.

هیوندای اکستر

کراس اوور جدید هیوندای اکستر طراحی متفاوتی و بروزی دارد. وظیفه تامین نیرو در این کراس اور کوچک به موتور ۱.۲ لیتری محول شده، این موتور ۶۹ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با گیربکس ۵ سرعته دستی ترکیب شده است. هیوندای می‌گوید اکستر با هر کیلوگرم گاز تا ۲۷ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. قیمت این کراس اوور از ۸۴۳ هزار روپیه یا ۵۹۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

مارتی سوزوکی فرانکس

مثل بالنو، فرانکس نیز قرار است در ایران عرضه شود، البته با پیشرانه صرفاً بنزینی. در هند نسخه دوگانه‌سوز این کراس اوور با موتور ۱.۲ لیتری به فروش می‌رسد. این موتور ۷۸ اسب بخار قدرت و ۹۹ نیوتن متر گشتاور دارد و در حالت استاندارد به یک گیربکس ۵ سرعتی دستی متصل می‌شود. برای خرید این خودرو باید حداقل ۸۴۶ هزار روپیه، معادل ۵۹۲ میلیون تومان پرداخت کرد. به گفته ماروتی سوزوکی نسخه دوگانه‌سوز فرانکس، در هر ۲۸.۵۱ کیلومتر یک کیلوگرم گاز مصرف می‌کند.

تویوتا گلانزا

دو شرکت تویوتا و سوزوکی روابط نزدیکی با هم دارند و برخی از محصولات خود را بر اساس پلتفرمی مشترک تولید می‌کنند. هاچبک تویوتا گلانزا بر اساس سوزوکی بالنو ساخته شده و از نظر فنی با آن مشترک است. نیروی این هاچبک نیز توسط همان موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر تامین می‌شود. نسخه دوگانه سوز گلانزا در هند ۸۶۵ هزار روپیه قیمت دارد، یعنی معادل تقریباً ۶۰۵ میلیون تومان.

ماروتی سوزوکی برزا

کراس اوور برزا در زیر کاپوت خود یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر دارد. این موتور در صورت استفاده از گاز به عنوان سوخت ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در حالت استاندارد گیربکس این کراس اوور ۵ سرعته دستی است. ارزان‌ترین نسخه از این خودرو ۹۲۹ هزار روپیه، معادل ۶۵۰ میلیون تومان، قیمت دارد.

ماروتی سوزوکی ارتیگا

استیشن واگن ارتیگا به همان موتور و گیربکس کراس اوور برزا مجهز است. این استیشن اقتصادی با هر کیلوگرم گاز ۲۶ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. برای خرید این خودرو حداقل باید ۱,۰۷۸ میلیون روپیه کنار گذاشت. نرخ روز ارز این رقم معادل حدود ۷۵۵ میلیون تومان می‌شود. ناگفته نماند این استیشن تحت برند تویوتا و با نام رومیون نیز به فروش می‌رسد. نصب نشان تویوتا روی این خودرو، کمی برای مشتریان گران تمام می‌شود، چرا که رومیون ۱,۱۳۹ میلیون روپیه قیمت دارد‌.

سوزوکی گرند ویتارا

جدیدترین نسل سوزوکی گرند ویتارا در هند با پیشرانه سی‌ ان‌ جی نیز عرضه می‌شود. این نسخه از لحاظ فنی با مدل برزا مشترک است و خرید آن به بودجه‌ای برابر با ۱,۳۱۵ میلیون روپیه نیاز دارد. این رقم با نرخ روز ارز معادل حدوداً ۹۲۰ میلیون تومان می‌شود.

تویوتا Hyryder

تویوتا Hyryder لوکس‌ترین شاسی بلند دوگانه‌ سوزی است که می‌توان در هند خریداری کرد. این خودرو بر پایه سوزوکی گرند ویتارا ساخته شده، امری که هم در نمای ظاهری و هم در بخش فنی کاملاً مشهود است. در زیر کاپوت Hyryder همان موتور ۱.۵ لیتری قرار دارد که نیروی آن از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این کراس اوور ۱,۳۷۱ میلیون روپیه، معادل ۹۶۰ میلیون تومان، قیمت دارد.

ناگفته نماند چند سال قبل مدیرعامل وقت یکی از خودروسازان در حمایت از تولیدات معلوم الحال شرکت تحت مدیریتش ادعا کرده بود امکان ساخت مدلی صفر کیلومتر با قیمت مشابه وجود ندارد. اگر این ادعا امروز مطرح شده بود، می‌توانستیم بگوییم پس ما این مدل‌ها را از کجا آورده‌ایم؟!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir