نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مزایا و معایب اشکودا سوپرب چیست؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مزایا و معایب اشکودا سوپرب چیست؟

آخرین خودرو/ اشکودا سوپرب یکی از سدان های تازه وارد اروپایی است که ما در این مطلب به سراغ مزایا و معایب آن رفته ایم و قصد آن ها را بررسی کنیم.

اشکودا سوپرب یکی از معدود خودرو های تولید قاره اروپا است که در دور جدید واردات خودرو پا به ایران گذاشته و شاهد حضورش در بازار خودرو کشور هستیم. ای خودرو در حال حاضر توسط شرکت پارس ساتر هوشمند انجام می شود که شرکتی به نسبت تازه تاسیس بوده و قرار است در آینده محصولات بیشتری را از برند اشکودا در بازار ایران عرضه کند. ما در این مطلب می خواهیم نگاهی به مزایا و معایب اشکودا سوپرب داشته باشیم اما بد نیست قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم نکاتی را در مورد مشخصات و امکانات اشکودا سوپرب بدانیم.

مشخصات اشکودا سوپرب
اشکودا سوپرب از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری مجهز به فناوری TGDI بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده به کار رفته در این سدان جذاب از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه خشک است که عملکرد بسیار خوبی بر روی این خودرو از خود به نمایش می گذارد و نیروی محرکه را به چرخ های جلو هدایت می کند.

از طرفی سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب، نوید یک سواری پایدار و هندلینگ اطمینان‌ بخش را می‌دهد.

در بخش آپشن و امکانات با اینکه نسخه فول آپشن اشکودا سوپرب تا کنون در کشور ما عرضه نشده اما نسخه ای که فعلا در بازار ایران حضور دارد امکانات بسیار جذابی دارد.

نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی مولتی‌مدیا، سیستم ناوبری، سنسور تشخیص خواب‌آلودگی، دیلایت، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسورهای پارک جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کروز کنترل، حسگر فشار باد تایرها، اتوپارک، دستیار رانندگی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده، کیسه‌های هوای جلو، ایربگ پرده‌ای و… جزو مهم‌ترین تجهیزات نسخه ۱.۴ لیتری اشکودا سوپرب محسوب می‌شوند. 

مزایا و معایب اشکودا سوپرب
توان حرکتی قابل قبول : با اینکه در بخش فنی اشکودا سوپرب اعداد عجیب و غریبی را نمی بینیم اما هماهنگی خوب میان اجزا مختلف این خودرو باعث شده تا عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. به طور مثال شتاب صفر تا صد این خودرو زیر ۱۰ ثانیه است که به دلیل هماهنگی بسیار مناسب موتور و گیربکس این خودرو پدید آمده است. جالب است بدانید که نسخه فول آپشن این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری بهره می برد که اعداد بسیار جذاب تری را به نمایش می گذارد.

پایداری مناسب : یکی از نقاط قوت اشکودا سوپرب پایداری خوب و هندلیگ مناسب این خودرو است که بخش اعظمی از این قابلیت را مدیون تقسیم وزن درست و اصولی این خودرو است. از طرفی استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک کیفیت سواری این خودرو را ارتقا داده است و همچنین بهره مندی از سیستم های بروز در پایداری این خودرو تاثیر به سزایی داشته است.

کیفیت مونتاژ خوب : همان طور که می دانید برند اشکودا در حال حاضر یکی از زیر مجموعه های شرکت فولکس واگن است و به عنوان یکی از برند های مطرح اروپایی انتظار می رود همواره کیفیت بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. در مورد کیفیت مونتاژ و متریال مورد استفاده در این خودرو باید بگوییم که خوشبختانه اشکودا سوپرب می تواند به طور کامل انتظارات را از یک خودرو اروپایی برطرف کند و به هیچ عنوان نمی توان احساس بی کیفیت بودن متریال و مونتاژ را از این خودرو داشت.

سبک طراحی نه چندان بروز : با اینکه در اشکودا سوپرب می توان سبک طراحی جالب و منسجمی را دید اما باید بگوییم که نه سبک و دیزاین طراحی و نه حتی پلتفرم این خودرو چندان بروز نیست. در واقع پلتفرم این خودرو بسیار مشابه به پلتفرم فولکس واگن پاسات بوده و حتی در بخش طراحی نیز این شباهت قابل چشم پوشی نیست. البته لازم به ذکر است که اشکودا سوپرب که توسط شرکت پارس ساتر هوشمند عرضه می شود نسل سوم این خودرو است اما چهارمین نسل این خودرو که جدیدترین نسخه اشکودا سوپرب محسوب می شود در سال ۲۰۲۳ عرضه شده است.

عدم عرضه نسخه فول آپشن : متاسفانه به دلیل سقف قیمتی خودرو های وارداتی، نسخه فول آپشن اشکودا سوپرب وارد بازار کشور نشده است. همانطور که پیش تر اشاره شد نسخه فول آپشن این خودرو در بحث قوای فنی و امکانات بسیار قوی تر ظاهر می شود و می تواند عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد.

ناشناخته بودن برند اشکودا در بازار ایران : با اینکه برند اشگودا در بازار های جهانی بسیار برند شناخته شده و محبوبی است اما متاسفانه آن طور که باید در بازار ایران شناخته شده نیست و حتی در گذشته نیز تعداد بالایی از محصولات برند اشکودا در بازار ایران عرضه نشده است. البته آغاز دوباره واردات خودرو می تواند ورق را برگرداند و در صورت عرضه مناسب و گسترده این خودرو می تواند جایگاه خود را در بازار خودرو ایران پیدا کند. در نهایت باید دید شرکت پارس ساتر هوشمند چه سیاستی را برای عرضه محصولات اشکودا پیش خواهد گرفت.

ویدیوی معرفی اشکودا سوپرب

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir